Direktlänk till inlägg 1 december 2007

regn och stavanger

Av Hasse - 1 december 2007 00:26

Vilka dagar, helt slut... onsdag blev det ingen sömn nästan alls innan man skulle upp och flyga... upp 4 för att hinna med tåget till kastrup och flyga 0625 till Oslo för vidare färd till Stavanger... suck... möten och fix hela dagen och vänta på att dom skulle bli klara med dagens operationer så att jag kunde ta ner servern... blev sent... dom skulle göra en forskningsoperation och inplantera stamceller vid hjärtat på en patient och planet med stamcellerna var sent så allt fördröjdes i en och halv timme... började uppgraderingen vid halv åtta i stället för sex... som tur var fick min kollega som undervisat hela dagen nyckeln till mitt hotellrum så hon slapp vandra på stan till jag var klar vid strax efter tio... in i taxin, glömde plånboken i taxin självklart så jag fick vänta en kvart innan han kom tillbaka... ut på stan och leta restaurang som var öppen vid elva och som kunde fixa käk till både mig och min kollega som är muslim och inte äter kött alls... suck... hittade en till slut och vi var dyblöta av allt regn... käkade, snackade, satt henne i en taxi till Sandenes utanför stavanger för det var den enda platsen det fanns hotell till henne... jag hade större tur för jag stannade en natt och då fanns det rum... somnade vid ett... 22 timmar efter det jag vaknade... sov som en klubbad säl till 0730... upp till sjukhuset igen för att kontrollera allt funkade... lyckades fixa mig på en tidigare flight hem!


Väl hemma så hade Morris feber och misstänkt halsfluss och mycket riktigt när jag kom till öron/näsa/hals i Lund imorse så hade han halsfluss... pencillin och smärtstillande... jobbade hemma hela dagen, överlämning och kontroll innan semestern... skönt att få det gjort, snackade med chefen som är i Thailand, lite kontroll freak men jag förstår honom, vi har mycket att få i hamn innan nyår...


Lina jobbar och är ute med kollegorna efter jobb så jag nattade småkillarna, lagade middag till de stora som hjälpt till mycket ikväll, det var väldigt rörigt hemma idag... biff, pommar och sås och Forrest Gump till det... småkillarna vaknade hela tiden så jag missade halva filmen... nåja nu är det snart natt och Lina har inte kommit ännu så jag bloggar och glor lite på teve...


Imorgon är det fixa inför resan som gäller och fixa lite sista jobb...


puss å hund

 
 
suzolina

suzolina

1 december 2007 17:32

huhu vilket hektiskt liv du lever.Förstår att ni längtar efter resan :-)

http://suzolina.bloggagratis.se

 
antigone

antigone

1 december 2007 18:23

Så julfin toch mysigt det var att komma hem mitt inatten...p morgonkvisten rättare sagt.

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

4 december 2007 23:25

kunde tro det var du som var läkaren i Norge..........soc.arbetare åt kollegan.....
Ärliga taxichaffisar tydligen - vilken tur.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Presentation

Omröstning

Litar du på akutsjukvården?
 Så länge det inte är akuten på UMAS
 Ja
 Ibland
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards