Alla inlägg under december 2007

Av Hasse - 15 december 2007 15:09

Long time no see... semster, hektisk vecka på jobbet och då blir det inget skrivet... Har helt enkelt inte hunnit, orkat, velat, kännt för det.... välj ett som passar på sinnestämning...


Sitter med Morris på golvet och har byggt tågbana, han har fått sina nya bamseglasögon. Tillbringade onsdag förmiddag på ögonkliniken i Lund för att ta reda på varför han skelade så mycket... visade sig att han var kraftigt översynt (brytningsfel) vilket gör att han får jobba så mycket för att se rätt att ett av ögon inte hänger med riktigt... det var ett gäng undersökningar inklusive droppar i ögon som gjorde pupillerna gigantiska... ingen färg bara pupill... Järnet därifrån in till dagis med morris som precis han med på utflykt i parken, jag stog på gasen till möten i Danmark... stressigt värre möten på 2 sjukhus samma dag...


Kris å panik på jobb torsdag och fredag, telefonmöten, ilskna mail, mer telefonmöten... blir en intressant nästavecka med Lina som ska opereras och julstök, paket, jobb i massor, alla barnen, ja man lär få veta att man lever... nu ska jaga in på toan och räserbajsa igen... suck

Av Hasse - 2 december 2007 22:57

Packningen gick bra, barnen lite lagom resfebriga, Benne mest... av alla sen kommer Lina...


Det ska bli sååååååå skönt att sola, bada, äta och bara relalalaxa... ser fram emot att ha en vecka med sol och rå slöhet...


Hatar just nu microsoft för att dom strular med mail och annat mög... fy på sig Bill!


Nu är det dags att slagga, tidig morgon och jag hoppas dom har en bra uppkoppling så vi kan visa alla hur otroligt skönt det är med semester... *asg*

Av Hasse - 1 december 2007 00:26

Vilka dagar, helt slut... onsdag blev det ingen sömn nästan alls innan man skulle upp och flyga... upp 4 för att hinna med tåget till kastrup och flyga 0625 till Oslo för vidare färd till Stavanger... suck... möten och fix hela dagen och vänta på att dom skulle bli klara med dagens operationer så att jag kunde ta ner servern... blev sent... dom skulle göra en forskningsoperation och inplantera stamceller vid hjärtat på en patient och planet med stamcellerna var sent så allt fördröjdes i en och halv timme... började uppgraderingen vid halv åtta i stället för sex... som tur var fick min kollega som undervisat hela dagen nyckeln till mitt hotellrum så hon slapp vandra på stan till jag var klar vid strax efter tio... in i taxin, glömde plånboken i taxin självklart så jag fick vänta en kvart innan han kom tillbaka... ut på stan och leta restaurang som var öppen vid elva och som kunde fixa käk till både mig och min kollega som är muslim och inte äter kött alls... suck... hittade en till slut och vi var dyblöta av allt regn... käkade, snackade, satt henne i en taxi till Sandenes utanför stavanger för det var den enda platsen det fanns hotell till henne... jag hade större tur för jag stannade en natt och då fanns det rum... somnade vid ett... 22 timmar efter det jag vaknade... sov som en klubbad säl till 0730... upp till sjukhuset igen för att kontrollera allt funkade... lyckades fixa mig på en tidigare flight hem!


Väl hemma så hade Morris feber och misstänkt halsfluss och mycket riktigt när jag kom till öron/näsa/hals i Lund imorse så hade han halsfluss... pencillin och smärtstillande... jobbade hemma hela dagen, överlämning och kontroll innan semestern... skönt att få det gjort, snackade med chefen som är i Thailand, lite kontroll freak men jag förstår honom, vi har mycket att få i hamn innan nyår...


Lina jobbar och är ute med kollegorna efter jobb så jag nattade småkillarna, lagade middag till de stora som hjälpt till mycket ikväll, det var väldigt rörigt hemma idag... biff, pommar och sås och Forrest Gump till det... småkillarna vaknade hela tiden så jag missade halva filmen... nåja nu är det snart natt och Lina har inte kommit ännu så jag bloggar och glor lite på teve...


Imorgon är det fixa inför resan som gäller och fixa lite sista jobb...


puss å hund

Presentation

Omröstning

Litar du på akutsjukvården?
 Så länge det inte är akuten på UMAS
 Ja
 Ibland
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards