Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Fredagseskapader och annat skit

Av Hasse - 27 juni 2008 23:19

Fick natten förstörd av grannen tvärs över gården som spelade arabisk/jugoslaviska kärleksballader/smärtaballader till kl 0300... Han slutade inte förrän 2:a gången störningsjouren var där... Vaknade ganska mosig av en hungrig och gossugen Morris som var rätt nöjd med att Beppe sov vidare så han fick ha mig för sig själv en stund på morgonen med välling och bolibompa. Strax efter 8 ringde hans kompis pappa och undrade om han ville hänga med ut till deras koloni för bus och mat efter lunch. Han blev överlycklig och packade i mycket god tid och knallade runt med ryggsäcken i en halvtimme innan dom kom...


Beppe, Lina och jag drog iväg i vår väldigt lilla lånebil till Funkybaby för lite inköp av kläder till killarna och lite presenter till kusinerna när dom kommer ner!


Beppe däckade i bilen och väl hemma så somnade han om... och de mindre glada nyheterna om att Benne tappat sin mobil och Fina har gjort av med sin iPod...


Kvällen var långsam, jag och Beppe var och hjälpte Bobo med hennes dator, tog en stund men nu har den full koppling mot sitt eget nätverk...


Hem igen och då kom Morris tillbaka, mycket glad och urlekt, storkramades med sin kompis innan vi stack upp. Bad och läggning... Jag lagade middag, risotto med kyckling lagom avancerat...


Lite trött och tänkte nog lägga mig snart... tonåringarna med sina attityder och oförmåga att hålla reda på saker och ting är lätt påfrestande ibland... Imorgon ska jag försöka hitta Finas iPod, misstänker att den är i rummet nån stans och ska gräva mig igenom allt...

 
 
antigone

antigone

28 juni 2008 15:58

hm.....du skulle behövt en grävskopa!!!!!

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Ovido - Quiz & Flashcards