Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Hasse - 13 juni 2008 19:16

Har ägnat kvällen nu när jag är mer fit for fight till att läsa på om Stroke/Hjärninfarkt/TIA så att jag är förberedd för diskussionen med läkarna imorgon. Har hittat massor av nyttig information skriven av strokeläkare för strokeläkare och vanliga dödliga.


Det är solklart så att dom missade samtliga varningstecken på akuten och om det sker igen, gud förbjude, så vet jag exakt vad som ska göras och vad som ska krävas! Är faktiskt skitförbannad!!! Hade det varit en kraftigare attack så hade jag varit ett kolli nu på grund av deras nonchalans och slarv på akuten!!!


Nu till något positivare, mina kära kollegor skickade blommor och choklad idag! Som kollegan Jonas sa missade han lite i kryssen så jag fick 3 askar belgisk choklad, skickade omedelbart ut den största till syrrorna här på medicinskt gastro för dom har verkligen gjort allt för att hjälpa till inkl ifrågasatt läkarjouren igår kväll när jag kom upp från akuten! Dom ska ha all heder, all cred och stora kramar från mig och familjen!!!


Hoppas kunna rymma hem på permis iaf imorgon, saknar min familj massor och pratade med Morris som saknade mig "pangmycket" som han sa. Man fattar inte hur mycket man älskar dom förrän man är tvungen att vara ifrån dom! Benne var ledsen igår men klarade inte att säga det, fick försäkra honom om att det blir bra via sms sent igår kväll...


Näe nu vill jag hem, saknar alla hela tiden!

Av Hasse - 13 juni 2008 16:25

Nu kan vi avsluta diskussionerna om infektion som bas för inläggning!


Låg i magnetröntgen och kände det bränna till i högersidan av hjärnan (vet det har varit omtvistat om jag verkligen har en) och en halvtimme efter att jag kom ut så kunde jag prata nästan helt normalt och nu känner jag för att sjunga arior!


Kan nog lugnt säga att jag tänker göra en anmälan på de läkare som vägrade ge mig en CT/MR...


Gick ner med Lina för en tjuvrökningen och kunde även konstatera att jag faktiskt kunde gå helt normalt också... Nu vill jag bara grilla de dumma j-vlarna som strulade och gå hem till familjen... Lär väl inte få komma hem ikväll men kanske imorgon. Lär väl bli lite uppföljningar här på sjukan men jag ser fram emot att få komma härifrån. Saknar alla barnen!!!


Ligger och mumsar på pirogerna som älsklingen köpt på Grekiska Livs på möllan till mig. Lyx! Har även lite feta fyllda fefferonis till fotbollen ikväll!


Nåja nu ska jag vänta in svaren från MR:n och kassera in en ursäkt från korkskallarna som inte lyssnade. Folket på avdelningen här har hela tiden kämpat för undersökning så dom ska ha all heder!!!

Av Hasse - 13 juni 2008 13:02

Har tillbringat natten sovandes hyfsat iaf. Somnade vid ett-rycket på en cocktail av panodil och dexofen, har haft förbannat ont i rygg och höger ben men tabletterna tar udden av det i alla fall. Vaknade av att dom började mecka runt i rummet vid halv sex och sen har det varit kört att somna om... Har fortfarande jävligt svårt att tala, kräver stor koncentration att få ut orden rätt, jobbigt är det minsta man kan beskriva det som men jag kan iaf skriva med normal hastighet.


Tjuvjobbade lite imorse eftersom jag fick hit datorn igår... han bränna ett 60-tal mail och koordinera upp ett antal saker som måste ske oavsett om jag ligger på sjukan eller inte.


Ser ut som en fläcktyfussjuk med alla stickmärken och nu har dom satt nål i högerhanden... ingen r-nknig med den de närmaste dagarna... *asg*


Ska strax ner på MR-röntgen, har haft besök av både Bobo och min älskling här på förmiddagen. Hade ledsagning ner till ingången så jag kunde tjuvröka lite...


Hade jag inte haft datorn med 3G-kortet hade jag blivit galen, har 1:an, 4:an och den dåligt dansk 2:a på tv:n. Tur att fyran funkar för jag har iaf kunnat kolla fotboll. Men som sagt datorn är räddningen tillsammans med lite tidningar som Lina handlat åt mig. Blir jag kvar över helgen får hon ta med sig boken som jag läser hemma. "snabba cash" av Jens Lapidus, kan klart rekommenderas. Han skriver rappt och initierat om den undre världen och stekarna på stureplans fest och drogvanor...


Näe ska försöka vila lite... men är för uttråkad för att sova för att vara helt ärlig... När jag blir frisk ska jag snacka 4 timmar non-stop!!!

Ovido - Quiz & Flashcards