Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Hasse - 12 juni 2008 22:38

Fans jävla helvetes förbannade skit!


Ligger inlagd med ospecificerad diagnos, kan knappt tala, kan knappt lyfta högerbenet, ont i ryggen som fan och är i största allmänhet förbannad...


Kom hem från Middelfart efter en lyckad presentation med två av mina kollegor, sista halvtimmen hem hade jag så ont i lederna att jag knappt kunde gasa, bromsa eller koppla. Kom hem ruskigt stel och med feber och ont... Iväg till akuten. På vägen dit började kroppen skaka och jag kunde inte styra den, hade så ont att jag inte kunde gå mer än 5 meter från bilen innan kroppen nitade, stod och hängde på väggen till akuten medans Lina hämtade en syrra och en rullstol. Skakade mer och mer medan dom tryckte i mig smärtstillande och kramplösande. Dom trodde jag hade en infektion/hjärnhinneinflammation... Tog LP Lumbalpunktion och drog ut ryggmärgsvätska. Inga prover visade på infektion men dom hängde envist fast det över hela natten och dagen. Dom har vägrat göra en ct-skalle som är det första man ska göra när någon har talsvårigheter eller ryckningar och liknande symptom. Legat på akutvårdsavdelningen hela dagen...


Lina har fajtats för mig när jag sov, missade min gastroläkare som hjälpte till. Fick vänta på en neurolog som gick vilse i 4 timmar för en konsult som tog 3 minuter och gjorde ett pissuselt jobb... Fick ingen ct då heller och låg i ytterligare 1,5 timme innan han gjort anteckningarna så jag kunde komma till gastroavdelningen som jag hör till. Här är dom skitbra och tar hand om mig. Fick just reda på att dom ska göra en ct-skalle imorgon eftersom jag inte blivit bättre... talet sämre men jag kan skriva iaf och är klar i tanken.


Nu ska jag äta och försöka sova, ryggen bråkar trots smärtstillande...


Vidare info imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards