Direktlänk till inlägg 14 juni 2008

Fisande och skrikande rumsgrannar och läkare som betett sig som får...

Av Hasse - 14 juni 2008 06:10

Det är ingen vila att ligga på sjukan... Förutom att personalen envisas att ge en medicin på konstiga tider och ta blodtryck och liknande kl 0530 på morgonen så envisas min rumsgranne med att fisa så att elefant skulle bli stolt samt var 5:e minut ligga och stöna och jämra sig. Han har problem med magen men följer inte instruktionerna från personalen om att resa sig, röra sig i sängen äta mm för att få igång magen... Så just nu börjar jag bli irriterad. Kunde inte somna förrän efter kl 0100 och blev väckt första gången vid 0500. Det blev med andra ord 4 timmars sömn, inte direkt att vila upp sig...


Ligger här och längtar hem något så sanslöst, Älsklingen, barnen, stojet och goset. Ser fram emot att vällinga pojkarna vid halvsju sju på morgonen, rena lyxen mot att ligga här.


Ska begära samtal med stroke-enheten här, ju mer jag läser desto tydligare är det att jag har antingen haft en TIA-attack eller mindre Hjärninfarkt, det släppte av sig själv igår och jag kommer kräva en utredning för att det är så att de som haft en TIA-attack är i mycket högre grad predisponerade till att få en större och mer allvarlig hjärninfarkt inom 2 dagar-till närmaste året - har ingen lust att vara orolig eller att bli ett kolli... Har alldeles för många år kvar att leva för att drabbas och jag är inte fyllda 40 än.


Har slagit på mp3:n i telefonen för att slippa höra grannen... Inte mycket att göra just nu här, lite nattpersonal och datorn som kan hålla mig sysselsatt. Kan inte somna om, för ljust, för ljudligt, för tråkigt, för ont att sova på handen med nålen i.


Har mest av allt lust att bara ta grejorna och smita ut från avdelningen nu och smyga in hemma och lägga mig brevid älsklingen och småkillarna för att höra dom snusa i sängen. Laga frukost till dom och bara mysa non-stop!!!


Nåja jag loggar upp och tömmer mer tankar efter att ha pratat med läkarjouren och rapporten på min MR. Har bara en känsla av att jag lär få fightas vidare för de flesta av läkarna har sett ut som flocken från fåret shaun...

 
 
penzel´n

penzel´n

14 juni 2008 07:53

stackare
du får krya på dig

http://www.penzel.bloggagratis.se

 
antigone

antigone

14 juni 2008 14:21

Bäääää.....

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Ovido - Quiz & Flashcards