Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Hasse - 15 oktober 2007 23:10

Känns som om telefonen är en kroppsdel snart... sitter i telefonkonferenser halva tiden känns det som, inte riktigt sant men nästan... Fast man slipper resa på en massa onödiga möten hela tiden och det är positivt... idag funkade det så där, sprak knaster utkastad hela tiden... det gjorde det så där kul att vara med i konferensen... ska lägga in data från stegräknaren på siten som jobbet har, vi har fått hälsotrend efter att den senaste personalundersökningen inte visade så bra resultat på hälsa och stress så nu ska det till en ändring, bra iofs att man tar det på allvar. Stegräknaren är en del i en tävling för att få alla att röra sig mer... jag skulle i så fall slippa sitta så mycket i bilen men det är inte görligt just nu... jag ska ta mig i kragen och börja träna, företaget betalar så det är ju ok... Det som jag inte gillar är att jag förmodligen är tvungen att resa till stockholm för 2-3 timmar föreläsning om hälsa, träning och stress med någon lagom flåshurtig person som inte kan mer i ämnet än vad jag redan kan...


Har haft en underbar helg med familjen, de vilda barnen och jag var på sagolekplatsen och röjde, Beppe smet i ett obevakat ögonblick och var spårlöst försvunnen i 45 sekunder innan jag hittade honom i den stora rutschkanan med en lång kö bakom sig... Han väntade på att pappa skulle komma och åka med honom... fick klättra upp rutschvägen och fick ohh och aah från mammorna, en superpappa... de flesta männen och fruarna är mest där för att visa upp sina nya märkeskläder, skor, barn och vagnar... dom glömde visst att leka... jag brukar vara lika skitig som barnen när vi kommer hem... det är ju kul att leka!


Var och hälsade på Nicklas, Linas bror i söndags och Beppe var fixerad av katten, hundarna och papegojan (den är inte snäll men rädd för mig) och åt knappt förutom lite godis som stora syskonen hjälpte till med... Nicke är underbar och barnen får alltid med sig nåt gott och garanterat onyttigt hem... Fina fick ett återfall i sitt gamla beteende ikväll när hon frågade om hon fick äta av det dom fick från Nicke... sånt som dom var tvungna att fråga hemma hos Ikaros - biopappa... eller som när Fina efter att ha masserat satmarans fötter fick en utskällning för att hon åt popcornen... Jag hoppas verkligen att deras kroppar ruttnar bort snarast möjligt! Tyvärr så har ju hjärnan gjort det för länge sedan...


Le och världen ler mot dig... nu ska jag natta frun och ladda för bilkörning!

sovgott!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards