Alla inlägg den 19 november 2007

Av Hasse - 19 november 2007 22:24

Läste min frus blogg om John Hron och det gör mig ruggigt förbannad när jag tänker på vilka brott som sker var dag i vårt land och resten av världen... Att döda, misshandla, hata, förfölja människor som inte har samma åsikt som dig eller din grupp människor som du umgås med går utanför allt som har med medmänsklighet att göra... Vem är du att avgöra vems sexuella läggnings som är "rätt", vilken hudfärg som är den rätta, vilken politisk åsikt man ska ha... Det är så befängt att man inte kan fatta att det är så många människor fungerar...


Jag hade en maildiskussion med en av de människor som skapade en hyllningsblogg till Jokelamördaren i Finland... Det var människor med en sjuk inställning och det var intressant att se hur urusla deras argument var... eller rättare sagt bristen på argument till att agera... de lever på andras utanförskap, hat, brist på tillit, dåligt föräldraskap... vilket som...


Det är fördjävligt att vi som är föräldrar inte kan ge våra barn den trygghet, stöttning, intresse och framförallt närvaro som dom behöver för att växa upp och bli personer som känner för och med andra, som bryr sig, som har en vidsynt inställning till människan. Det är alltid vi som är föräldrar som ansvara för våra barn och ansvaret att ge dom en god människosyn och inställning till andras värde.


Jag kan bara kämpa för de barn jag själv har och hur och vem dom delar sin tid med och vilka värderingar de har... Och försöka visa på vad som är rätt sätt att möta världen...

Ovido - Quiz & Flashcards