Alla inlägg den 20 november 2007

Av Hasse - 20 november 2007 22:20

Hämtade Morris och Beppe på dagis efter en lång dag med bilkörning och möten i Odense.

Morris fröken sa att hon upptäckt att Morris skelar när han har något på ett visst avstånd, hon sa att hon sett det ett par dagar och undrade om vi sett det innan? Nope det har vi inte sa jag och hon visade vad som hände om hon höll fingret cirka 40 cm från honom och då vek vänster öga in... Skumt... och när han satt i fåtöljen så gick bägge ögonen i kors lite senare... Lina läste på nätet att det ska kollas för att det kan i värsta fall vara en sjukdom eller en tumör... Ska ringa tidigt imorgonbitti till USIL för att prata med deras rådgivande sköterska och kontrollera och be om en tid under morgondagen. Fan att jag måste till Danmark först för ett möte som jag bokat om 2 ggr... Nåja inte måla fan på väggen men det ska kollas, framförallt eftersom vi ska iväg och det vore ju synd om Morris om han måste få glasögon redan nu vid 4 års ålder... Det är förhoppningsvis ingenting men det är ju dumt att chansa... Tur att dom är bra i Lund och att dom alltid har varit det när vi har varit där, jag har stort förtroende för läkarna där.


Det är bara Beppe med sin Astma och Krupp som vi numer åker till Malmö med... Är ju känd på barnakut numer och behöver inte legitmera mig och dom hälsar glatt på Beppe när vi kommer och undrar om dom ska ta fram såpbubblorna när det är dags för inhalation... Helt otroligt faktiskt, dom är bra när det gäller barnallergi och vi har en väldigt bra läkare som gav mig sitt mobilnummer om det skulle vara någonting... väckte honom mitt i natten förra veckan, visste inte att han var i USA... Ska dit och få en ny nebulisator till Beppe nästa vecka när han har mottagning.


Näe nu ska jag krama om Lina som blev väldigt orolig för Morris och jag ska kolla honom imorgonbitti igen när vi vaknar, vi brukar äta välling, gosa och se på bollibompa innan alla andra går upp, jag, Morris och Beppe...


Puss å hund på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards