Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Gummistövlar är bra i vattenpölar!

Av Hasse - 2 maj 2008 20:50

Efter gårdagens regn här i Malmö så hade vi två pojkar med mycket blöta fötter efter att hoppat i alla djupa vattenpölar dom kunde hitta... mycket kul för dom och mig men det är ju inte helt enkelt att få jympadojjor torra...


Så efter lite lagom morgonmys hemma när Lina ilat till skolan för att hålla ett 6 timmars workshoppass med sin kursare för hela klassen så drog vi iväg till Din Sko och leta de gummistövlar till bägge eftersom dagis var låst och bommat och där inne var Beppes stövlar...  Vi hittade dinosauriestövlar till bägge!!! Vilken tur!


Ut i parken för att leta vattenpölar att hoppa i! Tur att dom hade galonisar också även om det var varmt i solen men svalt i skuggan. Ett idogt hoppande tog oss till Kronprinsen för att hämta Linas nya, färgglada glasögon, Alain Mikli, på superrea! Sakta mak hem och letandes efter geggamoja och vattenpölar till alla andras stora förundran. En pappa som uppmanade och aktivt letade efter vattenpölar och geggamoja för sina barn...


Hem och plockade av gummikläder och iväg till McDonalds för lunch... lagom nyttigt men gott och alla åt med frisk aptit, avslutade med en GB Sandwich på Pressbyrån innan det var dags att hem och nanna Beppe. Då hade vi varit ute nästan 4 timmar non-stop.


Medan Beppe sov så fixade jag runt här hemma medan Morris kollade Lillefot. Lagom efter sömn så tog vi en fika, mer onyttigheter... Det är trots allt ledig dag och bara pappa hemma hela dagen.


Lina kom hem och vi har jollrat runt och fixat i största allmänhet, hon var mycket nöjd med sin workshop och hon fick mycket beröm av sina kursare och lyckades täppa till truten på sin handledare... Nog så viktigt, jag vet!


Kvällen har gått i städning och matlagningens tecken, Fina, Benne och Enoch är hemma tillsammans med mig och Lina så vi lyxar till det med hemlagade pizza i vår pizza ugn. Ska se en film och göra ingenting för jag är rätt slut efter en dag med killarna. Dom är ju inte direkt lugna...


Har fixat lite med jobb medan Beppe sov en stund, var tvungen att göra tidredovisningen, annars blir det gnäll... har fixat den iaf, ska bara göra min milrapportering för allt jag kört senast imorgon, annars får jag betala allt själv tills rapporten är gjord... inte kul!!!


Nu ska jag strax göra min pizza och svimma i soffan och hoppas att de små sover lugnt hela kvällen för lägger jag mig i sängen somnar jag som en sten tror jag nog...


Har meckat med svärmors dator men det verkar som brännaren har gett upp, har fixat allt annat små meck som ex att hon inte kunde öppna filer som hon fått via mail... lite obra...


näe nu orkar jag inte mer!

 
 
antigone

antigone

3 maj 2008 00:06

Tack älskade du för du hämtade ut brillorna!
Hoppas ni fick en härlig dag tillsammans i sommarvämren som var idag!

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Ovido - Quiz & Flashcards