Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Hasse - 14 maj 2008 20:38

Det ger sig inte... blir nog barnakut ikväll igen har jag en känsla av... har gjort allt by the book och mer än så... Det är mer än lite synd om Beppe just nu. Jag bara längtar tills det växer bort för det är ju en sån smärta för honom att hosta som han gör... och han blir trött och surig av kortisonet...


Tveksamt om jag kan lämna honom till Bobo imorgon och gå på teatern imorgon för att hjälpa Lina att filma pjäsen... Nåja vi får se imorgon och fredagen är otroligt viktigt att jag kan åka på mötet i Odense som jag slitit för att få ihop.


Fick beröm för mina insatser av min nya chef idag och det känns skönt att ha en chef som ser vad man gör och inte hur många timmar man fysiskt befinner sig på kontoret...


Ska bli spännande att höra vad chefen för kulturskolan i Eslöv vill prata om med min regissörsälskling. Hon ville snacka med Lina ikväll efter föreställningen... spännande!


Näe nu ska jag kolla igenom mina mail en stund och fixa i största allmänhet...


Just det, det glömde jag. Lina är ju redan igång med att planera för nästa uppsättning och hon hittade 2 pjäser skrivna av en manusförfattare i Sundsvall och jag fick kontakt med henne idag för teaterns räkning och hon skickade gärna manus till Lina för läsning och hon var öppen för omskrivningar och förändringar i manuset... Spännande!

Av Hasse - 14 maj 2008 15:55

... så är jag inte ensam om att se trött, hålögd och glåmig ut... fick inte så mycket sömn inatt heller... Beppe började hosta lagom till att det var läggdags för oss och han hackade av och till hela natten... vid 4-rycket flyttade jag ut i soffan med honom och en dos kortison till... Satt och sov till halvsju vilket inte direkt gjorde min dag piggare idag... in med killarna på dagis och dom var pigga och glada men vid lunch ringde Lina och sa att dagis sökt mig, dom måste ha fel nummer för ingen har ringt och lämnat meddelande... Ringde och fick klart att det var bara att hämta honom, trött och ville inte äta... men han skulle just sova så jag kunde plocka upp honom vid 2 när han vaknade.


Har slitit med 2 möten som ska planeras och fixas med, ett för det jättestora projektet och ett för det nya som jag ärvt och det tar lite tid att ta sig in i en ny kund och deras sätt att tänka. Bollade med chefen och den danske über-chefen så nu är allt på plats.


Ska sticka iväg och fixa medikamenter till mig och Lina och plocka upp Morris från dagis. Sen ska jag fixa middag till killarna eftersom Lina har föreställning, ikväll och imorgon torsdag samt fredag... snart slut så jag kan ha henne i en kedja mellan sängen och spisen ;)


Näe nu ska jag klä nakenrumpan Beppe och hämta Morris!

Ovido - Quiz & Flashcards