Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Hasse - 16 maj 2008 22:12

Efter att ha nattat 2 mycket trötta killar redan in sju ikväll så fixade jag här och tog ett hett bad... det var nog det bästa badet på mycket mycket länge och jag har fortfarande ont i kroppen efter tiden på sjukhuset men jag känner mig betydligt fräschare och en rakning på det gjorde saken ännu bättre! Men jag är ruskigt trött fortfarande.


Beppe har inte hostat mycket alls och sen han somnade så har han inte hostat alls, skönt!!! Verkar som det gett med sig äntligen... phuuuu.


Morris vaknade nyss och var rädd att jag gått och lämnat dom själva... Var inne och pussade och klappade om dom.

Av Hasse - 16 maj 2008 16:22

Fullständigt mör i kropp och huvud... har suttit inlåst på barnkliniken med Beppe sen i onsdags och inte sovit vettigt sen i måndags... Lina har sista kvällen på teatern och jag är hemma med killarna. När jag skulle somna Beppe så ringde dom från dagis och Morris har feber... Det tar aldrig slut känns det som...  Missade ett skitviktigt möte idag men jag har iaf arbetat på distans en del och fått till en del saker. Har viktigt möte på måndag och nästa vecka blir det att jobba ifatt...


För att toppa den här veckan så fick jag brev från UMAS om att dom skickat mig vidare för coloskopi till en annan klinik här i Malmö men att det var väntetid även där... jo hej du, nu på eftermiddagen så ringde dom från kliniken och frågade när jag kunde komma... lyckades hålla dom stångna till den 29:e på eftermiddagen. Det finns få saker jag ogillar mer än coloskopi, framförallt förberedelserna med Laxabon... Det är som att dra i sig 2 liter av öresund och det ska göras på kort tid och man skiter som en iller, vilket iofs är meningen men ändå...


Ska ta mig ett varmt bad när killarna lagt sig och hoppas att kroppen hämtar sig för jag tror att det inte finns en enda led som jag inte har ont i just nu...


Ska korsa allt jag har för att slippa åka tillbaka med Beppe ikväll till sjukan, är hjärtligt trött på att vara inlåst i ett litet rum men för att vara rättvis så var dom fantastiska på Barnkliniken. Dom tog hand om oss väldigt väl men det är ändå inte som att vara hemma direkt, framförallt inte sängarna... det är trångt när man sover två i dom och jag vägrar låta Beppe sova i en av deras spjälsängar som ser ut som en gallerbur för elaka hundar...


Näe nu ska jag gosa killarna och ge dom lite kvällsmat om en stund, dom har käkat massor av bullar så det är ingen idé att ge dom stor middag...

Ovido - Quiz & Flashcards