Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

uppsummering av veckan som gått

Av Hasse - 30 maj 2008 22:31

Det har varit en ruskigt hekiskt vecka... Har varit i Lübeck i tisdags på kundmöte som var tämligen lyckat men det var en lång dag. Körde 90 mil för ett besök på 3 timmar.


Fått ta över som lead project manager på vårt största uppdrag i norden, mega stort uppdrag som spänner över sju sjukhus. Har fram till igår varit delprojektledare men vår nye chef har gjort en del rockader i organisationen och eftersom kunden gillar mig och jag är baserad i Danmark så bad dom mig ta över. Rätt fet långnäsa åt min gamle chef som gav mig ratingen "less effective". Har även börjat få ordning på ett projekt som han inte lyckats driva igång. Tog mig en och halv vecka att få alla inrättade i leden inklusive det externa bolag som sköter ett av deras system som vi måste synka emot...


Igår hade jag den underbara upplevelsen av en coloskopi... NOT!!! Har lyckats hålla mig undan att göra en de senaste 3 år men min läkare sa att nu var det dags vare sig jag ville eller inte så det blev att fasta ett dygn och dra i sig 4 liter Laxabon vilket var som att köra huvudet ner i Öresund och dricka. Yeeeck! Sen är det ju måttligt nice att få en dryg meter kameraslang upp i tjocktarmen och sen knipsar dom av bitar på nio ställen för biopsi...


En bamse sub på Sub-way lättade på den värsta hungern efteråt... Hem igen och fixa och förbereda för kvällen. Vi skulle ut med teatern och käka avslutningsmiddag på Epicuré. Lina nattade pojkarna med vissa problem... Beppe var arg större delen av kvällen och skrek "hjälp mig" och AAAAAJJJJ så fort han skulle ha på blöja, pyjamas, nattas... God middag blev det iaf. Kan rekommendera stället!


Har varit halva dagen i Danmark och halva dagen hemma och fixat. Det var tårtkalas på dagis idag och Lina hade bakat en "blixten mcqueen" tårta åt Morris som var i extas över att få en sådan tårta! Han sken som en sol. Båda killarna älskar tårta och idag fanns det nog bortåt ett 30 tal olika på dagis att provsmaka!!! Det är tradition dom har att ha tårtkalas varje sommar!


Har fixat och donat när Lina var pedagogmöte ikväll och nattat pojkarna... Dom var trötta efter dagen så dom slocknade ganska fort. Städade av golven och plockade undan det värsta...


Fick idag reda på att en kompis flyttar till dominikanska republik mer permanent... inget avundsjuk alls...


 
 
antigone

antigone

30 maj 2008 23:13

Ja du, pedagogmötet har jag försökt avstyra hela veckan.
Meningen var egentligen att gå på en kursares 25 årskalas, men det sket ju sig, tyvärr.

Saknar dog, tid tillsammans, och en lugn tillvaro....men jag ser slutet på all stress nu vilket jag inte gjorde innan.
Älskar dig i drivor!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
bobo

bobo

31 maj 2008 07:03

Kul du hann komma med på tårtkalaset.
Hoppas o håller tummarna på bra resultat efter biopsin!
Kram

http://singoalla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Ovido - Quiz & Flashcards