Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Hasse - 17 februari 2008 14:53

Gårdagens teater och kväll var fantastisk men avslutningen var inte lika kul... Jag fick helt oförtjänt skit för att Lina blev sur på Fina... Kändes surt efter en så skön kväll... Morgonen började inte så himla mycket bättre, Lina är inte helt sig själv och det skiter sig när man pratar med varandra, ibland är vi väldigt olika... Jag har mina sidor och Lina sina och dom funkar ju inte alltid... Lina har en plan men jag är inte invigd i den och så blir hon sur när jag inte förstår eller inte gör som hon tänkt för att vi inte har pratat om det innan och så är cirkeln sluten och all kommunikation haverera... Vi får sätta oss ner och prata när vilddjuren lagt sig.


Beppe har fått megakrupp/astma anfall igen så det är väl stor risk att det blir barnakut för inhalering ikväll/natt är jag rädd om det inte ger sig med den vanliga medicinen. Så synd om honom och om oss i andra hand för han kan inte sova ordentligt och vi blir trötta också.


Morris behöver lära sig att aktivera sig själv, det har ju blivit så att jag spenderat mycket tid med  pojkarna själv på helgerna då Lina har sin teatergrupp och har haft en del planeringsmöten och liknande och det är självklart att man bygger egna vanor och rutiner som inte den andre partnern är helt med i. Vi får hitta en gemensam väg framåt så det blir bättre för framtiden.


Det bästa är att man får lov att bygga och fixa och dona för att allt ska flyta även om det är ansträngande då vi är många som ska synka ihop för att det ska funka här hemma... Nåja det löser sig...


Vi får väl försöka sitta och mysa ihop ikväll och prata en stund för att hitta planen som kan göra saker enklare för oss alla...

Ovido - Quiz & Flashcards