Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Hasse - 27 februari 2008 20:50

Lina kom hem med sin sk "militantflatelook" Snygg säger jag! Tog sån tid att jag och Beppe fick sticka ner och hämta Morris på dagis! Kvällen gick i bus och mysets tecken... Killarna käkade, Lina hade lagat chili/räkgryta till oss andra som inmundigades i soffan medan Lina däckade de små... Så slut att jag inte orkar tänka just nu, borde jobba men funktionen garanteras ej just nu... Ska kolla Lost och däcka sen tror jag...


Hoppas bara vi slipper besök på akuten i natt...


Soliblick med röda ögon...

Av Hasse - 27 februari 2008 15:45

Trött mycket trött, blev inte mycket sömn inatt inte... Beppe fick kruppattack som inte gick att få kontroll på så det var inte till barnakut vid 0330 när det blev ohållbart med hostningarna... Blev inte mycket sömn innan det heller och vi var inte hemma förrän 0730 efter inhalationer, tagning av snabbsänka, koll i öron och hals... inte riktigt läge att skicka Beppe till dagis och jag fick i all hast boka om mina möten i Danmark och jobba hemifrån... Ut på stan på förmiddagen för att handla medicin och fika lite med Beppe på Espresso House, köpa några nya barnböcker på bokrean till killarna och sen hem och fixa lunch och se till att han fick ordentlig middagsvila. Har fått rätt mycket gjort ändå i mina projekt så jag får väl vara hyfsat nöjd men jag är trööööötttt nu känner jag... Satt hela kvällen och rättade xml-filer som skulle in i Sundhetsstyrelsens radiologibank igår tillsammans med en näve kollegor... Gick igenom 2 sjukhus och deras insändningar som gjorts fel av kund eller system... blääärk vi körde igenom 10-12000 xmlfiler igår tillsammans... Skittrist jobb men det var tvunget att vara klart idag för att vi ska kunna göra eventuella ändringar idag...


På lördag blir Beppe 2 och fredag eftermiddag ska vi ut och handla present, tog ledigt för att ta oss till favvostället för både roliga och pedagogiska leksaker till BRA priser!


Näe nu ska jag jobba en stund igen och vänta på att Lina kommer från frissan, nåt hon längtat efter! Beppe sitter och grabbar tag i min arm och ser på Barbappap. Störde mig inte alls i tconf med chefen när han kom upp från middagsvilan... Update senare ikväll om jag orkar...

Ovido - Quiz & Flashcards