Alla inlägg under februari 2008

Av Hasse - 4 februari 2008 22:01

Fascinerande med dessa sura troll som försöker förpesta ens liv... Mina barns biopappa och hans fru har skickat hennes mamma att ringa till min frus mor och beklaga sig över min frus bloggar... för att vara helt ärlig skaffa er ett liv era ondsinta troll... Är vi så intressanta att ni inte kan hålla er väck från våra underbara liv. Ni finns inte i våra tankar, vi är lyckliga med att slippa er så håller väck!


Annars har vi ätit gott, brottats med Beppe vid sängdags... det är ju så himla kul att sjunga, rulla runt, öva sparkar i väggen eller nåt annat för att hålla sig vaken. Men till slut så däckade han och full fart ut och laga middagen klar för oss andra...


Jobbet var som vanligt på måndagar, SM i telefonkonferenser... har skavsår i öronen efter måndagar, satt totalt i konferenser 4,5 timme idag... tur att man har laddare till telefonen...


Näe nu ska jag leta musik till frun och bränna en video som hon ska ha till teatern!

Av Hasse - 3 februari 2008 23:29

Så var det kväller igen. Pojkarna sover, Beppe tog som vanligt sin lilla stund att få att somna men han är ju glad medans han gör allt han kan för att inte somna... Har städat, torkat golv, torkat toan, ätit linas goda kycklinggryta.


Vi tog en eftermiddagspromis för att handla shampoo, deo till mig, få deo funkar pga alla j-vla mediciner som gör att man stinker av och till, har hittat en ny som ska provas... Personalen på Åhléns tyckte att jag borde starta ett eget märke för oss som äter medicin för dom sa att det är dåligt med riktigt bra deos... Dom rekommenderade ica's antipersiprant... för typ 15 kronor...


Har suttit i soffan ikväll, min dator slog ut alla andras när jag försökte logga in på vårt nät... märkligt rensade datorn och startade om... nu funkar det!!!

Av Hasse - 3 februari 2008 13:19

Upp i gryningen, gosa med pojkarna, äta frukost, ut med pojkarna i solen, vi tog bilen bort till Hammars park och skeppslekplatsen. Det var folktomt när vi kom dit men det var inte så blåsigt som vi fruktade. Vi var själva en liten stund och sen dök det upp mer och mer folk och det blev till slut rätt mycket barn. Vi sprang upp och ner i skeppet, gungade, åt banan och päron, gungade lite till, grävde i sanden, gungade ytterligare lite mer.


Sen ville Morris åka hem och Beppe var tämligen trött och vi fick peta på honom med jämna mellanrum för att han inte skulle somna i bilen... När vi kom hem så tog det inte många sekunder innan han däckade i sängen...


Fortsättning följer till aftonen

Av Hasse - 3 februari 2008 00:23

Sitter just nu och gör en animerad variant av Linas möhippesång... fångad av en stormvind på skånska som ska läggas upp på YouTube och ni lär finna den på hennes blogg snart... haha bra övning inför mitt creative director arbete på hennes uppsättning på teatern... kul att leka med datorn!

gå och kolla här http://antigone.bloggagratis.se/2008/02/03/487165-jag-sjunger-mer-personligt-an-carola/


Annars har det varit en luuuugn dag... rensat apoteket på medicin, kvartals hämtning av mina skitdyra mediciner, tacksam att det finns ett högkostnadsskydd... annars hade jag nog varit på väg mot ett leverbyte... billigare än medicinerna... Vi käkade sen frukost, pojkarna käkade mackor och youghurt som tokiga och Beppe klippte nästan 4 äggvitor... Han älskar äggvita (kokt). Vi var på museet jag morris, beppe och benne, tittade på fiskarna, ödlor, grodor, fladdermöss, märkliga ekorrar, ormar, dinosaurier, andra uppstoppade djur, lite tavlor, åt kex och hade det skönt i största allmänhet!


Kvällen bjöd på fläskfilé med lite gott till med Bobo och alla pojkarna, Fina var hos kompis. Allmänt gos och mys, när vi lagt pojkarna så kollade vi in Ciao Bella, bra film! Sen har jag och frun suttit med varsin laptop i knäet...

Ovido - Quiz & Flashcards