Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Hasse - 2 januari 2008 00:46

Så nu är det dags igen... Har haft ett långt uppehåll i bloggandet, ingen inspiration och ont om tid... Har haft en bra jul och ett mycket lugnt nyår... Det har hänt mycket ändå, tid för eftertanke - det har varit ett år mycket extremt mycket händelser, de galna men trevliga danskarna som jag jobbade för bestämde sig akut att pengarna var slut (för många dyra bilar) och la ner sverigekontoret som jag höll på att bygga upp... efter att först dragit ner min lön i 4 månader... nåja det löste sig väl till det bästa, fick 3 erbjudanden om kanonjobb, stora internationella bolag med kanon intressanta idéer att jobba med... men jag valde det största av dom och bytte karriär till en it-projektledare men med rätt mycket kontakt med marknadsfolket eftersom dom är produktägare för de system jag implementerar, inte engineering vilket är ganska ovanligt. Har jobbat och rest mycket det senaste halvåret men det är det helt ok för jag kan styra rätt så mycket hur jag reser och när jag har möten men inte alltid. Har ett par intressanta kurser i vår och en schysst kick-off på Mallorca… Vad med familjen undrar du då? Är det bara jobb i min värld eller?… Nope familjen är det som upptagit all min tid utanför jobb vilket är mer än jobbtiden… Kampen för Fina och Benne tillsammans med Lina har tagit tid och kraft och den är vunnen förutom att kräket vägrar låta sina barn byta efternamn, han svarar inte ens på deras brev… Mogen kille…Lina har haft det mer än tufft med gallstensproblemen och skulle blivit opererad innan jul men dom strulade självklart till det så nu blir det nästa vecka äntligen…  Vi har full koll på hur medicin/kirurgakuten i Lund fungerar och blir alltid väl mottagna.Fina och Benne fortsätter förundra hur mycket man kan utvecklas när man slipper det som håller en tillbaka… De gör det som de vill och är intresserade av, Fina tränar taekwondo och fotar samt lyssnar på sin iPod… Benne spelar fotboll, skate:ar och umgås med kompisarna… när de inte sitter med sina nya laptops som dom fick i julklapp, dom behöver verkligen dom nu när skolan har så mycket skriftliga projekt och inlämningar. Vi är trötta på att inte få ha våra datorer i fred…Morris och Beppe utvecklas från dag till dag känns det som eftersom de är så små ännu, Morris lärde sig slå kullerbyttor igår i vår säng och inom 15 minuter från första försöket så gjorde han minst 20 st! Beppe målade som Van Gogh idag, mer färg på sig och runt sig… han använde lika mycket färg som konstfack gör på en månad… mycket koncentrerad på uppgiften! Morris har fått en kompis, Jack, från dagis och de har träffats flera gånger under jul och nyår och röjt runt.Löften till 2008:Tid att träna måste jag hitta!, Gå ner lite i vikt, ska ner till cirkus 95-100kg innan året är slut men det är cirka 10kg så det borde jag klara. Jag ska fortsätta läsa så mycket jag kan, bästa avkopplingen i världen. Fortsätta vara kreativ med vårt liv så vi kan ha det ännu bättre för all framtid. Hoppas att vi vinner mycket pengar så vi kan rensa de sista skulderna sen arbetslöshet och skit. Fortsätta älska min underbara fru!!! Fortsätta älska mina 4 underbara barn! Fortsätta ha ett så öppet sinne jag kan och döma så lite som möjligt (med vissa undantag…) Fylla 40, jag tror fortfarande jag är 25, utan kriser (ingen risk) för jag har inga större komplex att panika över.Ha ett underbart 2008!Hasse

Ovido - Quiz & Flashcards