Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Hasse - 22 januari 2008 21:22

Lång dag... upp göra välling till Beppe, Morris sov ut efter sin lilla tripp till Lund igår kväll för att kontrollera hans massiva nässelutslagsattack. In med pojkarna på dagis, bägge två sprang in på dagis och hade knappt tid att säga hej till mig... dom började leka med lera och skulle sen ut och åka christianiabike på utflykt, dagis har köpt in till de 3 dagis som har samma rektor ett antal såna specialcyklar som det går in mellan 4 och 6 barn i beroende på ålder och storlek. Bra initiativ både för barnen som tycker att det är skitkul och för miljön, inga bussar eller liknande i onödan.


In i bilen, köra 20 mil ner till odense för att ha möte på 1,5 timme och sen 20 mil hem igen... tconf med mitt norsk/svenska team för ett av projekten i Norge. Stängde av radion och lät det bara vara tyst en stund i bilen... skönt! Fick ta en av kollegornas möte på fredag i odense, 40 mil igen men det är bra för mina avdrag, når jag 3000 mil i tjänsten så sjunker förmånsvärdet radikalt på bilen. den här veckan blir det väl ungefär 130 mil ungefär i bilen och kommande veckor blir det nåt liknande. Tur att man har en bra bil... Glad att jag inte är dansk med deras vidriga bilskatter, kollegan skattar 5800 danska på topp på lönen för en Ford Focus... Vad min skulle kosta vill jag inte ens gissa men cirkus 8000 danska iaf... det är mycket...


Väl hemma så var det dags att hämta pojkarna som var glada och vilda som vanligt. Lína fixade käk innan hon stack till teatern och Benne kunde inte bestämma sig vad han skulle göra så till sist åkte han upp till teatern. Fina stack ut och joggade med en kompis och kom hem mycket nöjd. Middag och ingen av pojkarna var tokhungrig så det blev mest trams men en del kom in i munnen iaf. Mös i soffan, kollade bolibompa, städade, klädde om pojkarna till pyjamas, fixade runt. Lina kom hem och lade Beppe medan jag och Morris käkade kvällsmat och läste tokigt och roligt i köket. Kunde sätta mig direkt efter Morris lagt sig, nytt rekord faktiskt... Borde jobba en stund men jag är för trött så jag bloggar och kollar på i huvudet på gynning... intressant program...


2 dagar hos min "favvokund" NOT imorgon och torsdag men det är för ett greater good, jag kan snart avsluta projektet sköööönt!


Hoppas vi orkar se ett avsnitt av Heroes säsong 2 i kväll, sjukt spännande faktiskt.

Av Hasse - 22 januari 2008 00:02

Efter en dag med pojkarna och arbete till viss del så brakade h-e löst igen... Lagom till läggdags så blossade det upp nässelutslag en masse på stackars Morris... det var överallt, ben, armar, händer, ansikte, rygg, under armar mm, i bilen till lund och barnkliniken. Susade förbi en gigantisk kö och visade upp Morris som omedelbart fick tavegyl. Tog en stund och visst förtydligande om kräksjuka så fick vi ett rum och läkaren var där på en dryg timme vilket får klassas som ok... Fick onda ögat av alla andra föräldrar som satt och väntade på att få ett rum och se en läkare...


Bobo har lovat att hjälpa till imorgon om pojkarna inte kan gå på dagis men jag tror att det kan funka... måste åka till kund imorgon för att sätta mig in i projektet så djupt som möjligt...


Lina var glad att min frankrikekurs är inställd så nu blir det bara mallorca... nåja mutter morr fräs...

Ovido - Quiz & Flashcards