Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Hasse - 16 januari 2008 23:03

Vilken intressant dag, började med lämna Morris på dagis, iväg med Beppe och Lina till Beppes underbare astmaläkare Corrado för en koll av hans astma och krupp. Det märks att han verkligen gillar barn! Han gav mig i höstas sitt mobilnummer om det är så att vi akut behöver hjälp och det tar tid att komma fram till mottagningen, det är man inte van vid när det gäller läkare här i Skåne. Beppe lät bra sa han och vi ska fortsätta med behandlingen som vi gör nu under förkylningssäsongen och trappa ner under vår och sommar. Koll igen i höst när förkylningssäsongen börjar igen. Det är skönt med läkare som bryr sig!


Tillbaka till dagis med Beppe, det går både halsfluss, feber och kräksjuka på dagis så Lina plockade hem dom efter att dom vart i parken med dagis för att minimera riskerna för nya sjukdomar som vi inte har tid med just nu... Själv kastade jag mig i bilen för stormöte i danmark med hela den danska organisationen och vår nordiske chef. Hur gick 2007 och vad är målsättningarna för 2008. Missade med en hårsmån en fortkörningsbot, låg bakom en ford och en cittra som körde ganska fort och efter det stora vägarbetet på E20 utanför köpenhamn drog cittran iväg med forden och mig efter. Misstänkte att forden var en av de civila bilarna som dom har i danmark så jag tog det lugnt och cittran drog iväg... 1 minut senare blinkade det blått från forden och de svängde av... Cittran blev nog av med kortet... han höll minst 170 när han drog iväg på motorvägen... Fortsatte söderöver med ett snett leende på läpparna... In på mötet, började med att sänka en stor kanna isvatten som med nöd och näppe missade kollegorna... Alla garvade och konstaterade att svensken var ismannen...

Möten och genomgång och lite dansk frokostbuffé mer info och sen hem igen... Barnen hade levt rövare med Lina och fortsatte lagom med mig när jag väl var hemma... Middag, bad, läsning och kvällsmat med Morris som vanligt när Lina lade Beppe.


Fortsatte med lite lagom städning och ner i soffan, fixade till Bennes dator som strulade... har just nu paus i inläsning av massor av sidor av systemspecifikationer inför möte imorgon med kund... jobba hemifrån på förmiddagen och rasta pojkarna innan jag sticker till danmark för viktigt möte... hem, skriva överlämningsdokument för mitt projekt i Roskilde och Hilleröd, planera möten med kunder för övriga projekt, se till att mina 2 projekt i Norge blir klara, jaga mer folk för svar... in till kontoret på fredag och göra klart alla dokument och boka biljetter för frankrike kursen...


näe nu ska jag fixa med de eländiga dokumenten, tar en h-e's tid att läsa igenom och förstå... konkurrentens system som ska integreras med ett av våra... alltid spännande att få det att funka... tur att jag har en av våra systemintegratörer med mig... han kan en smula mer än mig om integrationerna...


puss å hund på er...

Av Hasse - 16 januari 2008 00:37

Kul dag... jobbade en del hemma, blev massivt osams med frun över skitsaker som dator och den bristande servicen Acer har bistått med, den får express-service nu... och för deras egen skull hoppas jag att det görs j-vligt bra... Lina fick psykbryt och svor över en lånedator som dom fixade till oss och jag surnade till över hennes gnäll när jag försökt fixa så bra som möjligt och hon skulle minsan köpa en ny dator... vilket jag tyckte var en smula att skjuta över målet innan datorn var tillbaka från service... så det blev en kravallkväll hemma... Beppe kände naturligtvis av det och vägrade somna så Lina blev ännu mer förbannad på mig... Jag gjorde som jag lärt under hela min uppväxt, stängde av... extremt begåvat men jag fick städningen gjord... när alla var i säng så hade vi ett snack efter viss pajkastning så är vi väl hyfsat vänner igen...


Ska med Beppe till astma läkaren imorgon bitti innan jag sticker till Danmark på möte om allt går som tänkt sen blir det hem igen... Torsdag möten i Danmark som måste läsas in och sen ska jag skriva nåt intelligent på fredag om migrering av 95Tb data för en kund... good luck...


Näe nu ska jag sova... write to ya later

Ovido - Quiz & Flashcards