Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Hasse - 24 januari 2008 21:40

Skööönt... har suttit i bilen nästan hela veckan på väg till eller från kund... ska köra 40 mil imorgon för ett möte 2 timmar... men någon av oss måste ta det och kollegorna i stockholm har 10 timmars resa tur och retur så det är smartare att jag reser 3,5 timme... Känner mig som ett miljösvin ibland men då tänker jag på att jag faktiskt har en diesel med partikelfilter... Har funderat på om man ska åka tåg oftare men det skulle öka tiden jag är hemifrån med ett par timmar per dag och rent praktiskt så skulle jag inte kunna träffa kund lika mycket. Så jag får vara lite svinig. Som kompensation så kör vi nästan ingenting privat, vi går och cyklar mycket eftersom vi bor mitt i stan.


Har varit en tuff vecka med möten och fix faktiskt, fått lite små trista resultat i våra kundnöjdhetsundersökningar så det får vi försöka reparera framöver.


Var hos reumatologen i morse, hade missat tiden så jag fick vänta en bra stund men när jag väl kom in så kändes det att jag skulle få bra hjälp. En dansk läkare som inte var fokuserad på medicin utan välmående, livssituation och allmän livsglädje... Fick reda på att jag fått helt fel instruktioner för nedtrappning av cortisonet... har gått ner 5mg per vecka tidigare vilket var helt förkastligt. Det är därför jag fått problem med lederna... ska trappa ner 1,25 mg per 2 månader... viss skillnad. Jag har iaf inte vanlig reumatism, bara en kopplad till ulcerös kolit och dessutom skleroserande cholangit... tur att man har en underbar fru och fantastiska barn som hjälper en att ha en lagom balans i livet eftersom jag per definition är arbetsnarkoman om jag inte har någon som håller efter mig...


Näe nu ska jag gå och ba-a och sen ska jag tänka vackra tankar om min tufft löneförhandlande fru... hon var mycket tuff med sin chef idag... haha

Ovido - Quiz & Flashcards