Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Hasse - 30 januari 2008 22:40

Satt och läste Marcus Birros blogg om kultur idag med... Det är intressant att se diskussionerna om vad som är kultur och hur man använder kultur för att definiera vad som är rätt och fel. De styrande klasserna har under århundranden definierat vad som är rätt kulturellt och vad som är fint. Självklart fick jag mothugg om att det var ju inte lätt för överklassen att klara att hålla sig ájour... stackars dom...


Kom hem och hämtade killarna från dagis och Fina och Benne hade städat fint och det var riktigt skönt att komma hem. Fixade runt, lagade mat. baconpasta vilket inte killarna gillade så jag hade förberett köttbullar till dom. Fixade med killarna, Bobo kom över för att få lite hjälp med att bränna en skiva och pojkarna överföll henne som vanligt.  Beppe bråkade mindre än vanligt när han skulle nanna. Somnade på cirkus 45 minuter, Morris käkade youghurt med Fina och Benne när dom käkade middag och kom in och somnade i vår säng medan jag somnade Beppe. Hann inte mer än upp ur sängen innan det var sista fixet, läsa en del jobb papper inför imorgon, sen så dök Lina och Lina upp. Långa Lina behövde hostmedicin till minste sonen som hostar elakt.


Lina har problem med skådisar i pjäsen då en till hoppat av pga jobb och om möjligt ska jag hoppa in som hemlös i pjäsen men det förutsätter att vi kan lösa barnvakt under repen... Vi får väl se. Det är ju kul att spela teater!


Ska upp tidigt och köra till Odense igen... nya möten om mammografi den här gången...


Näe nu ska jag gå och ba... och lägga mig... många mil att köra imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards