Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Hasse - 13 januari 2008 21:30

Njae, nu vet jag inte riktigt... Det blir film ikväll men jag vet inte ännu The Boondock Saints eller  No country for old men, den sista har inte kommit till Sverige ännu men The Boondock Saints är lite äldre men det är en av favvoskådisarna, Willem Dafoe. Han är gravt underskattad som skådis!


Alla barnen ligger i sängen, Benne ska försöka somna i tid, Fina ligger vid tv:n eller datorn, Beppe och Morris väl insomnad, Beppe är snorig och Morris trött efter dagens bus. Lina är hungrig och det är jag med känner jag just nu... ska ta nåt att käka, lite av min goda köttfärspaj tror jag, ska slöa så mycket jag kan, har hängt tvätt, duschat hett och länge, rakat skallen så nu är man len som en babyrumpa i huvudet!


Har panik mycket på jobb och jag måste boka biljetter till Frankrike som jag glömt, fan också ska på kurs i februari 2 dagar, lean six sigma, det ska bli intressant. Ska försöka få in lite PMI träning så man blir "certifierad projektledare" har bara jobbat som projektledare sen 1990 typ så jag tror jag kan jobbet... Siktar långsiktigt på en högre marketing tjänst inom koncernen, det innebär nog en del resor men det ligger en bit bort... ska ladda in på jobbet jag har nu, har bara varit där 6 månader så jag har lite kvar att växa in i. Norden räcker för stunden att resa förutom kurser i tyskland, frankrike, mallorca... jag gillar att resa men det får lov att bli lagom mycket. Har kört 1500 mil nästan i tjänsten sen i juli i min underbara bil... är mycket glad för den fortfarande. Stark, stor, snål, bra acc och stabil på vägen, skönt för många danska lastbilschaffisar kör som svin...

Av Hasse - 13 januari 2008 16:20

Det är inte många minuter som jag suttit idag so far... lekt med pojkarna, fixat, lagat lunch, lagat 2 middagar och en köttfärspaj för till luncher i veckan... GI-paj med sojamjöl i skalet istället för vanligt mjöl. Det blir biff idag också till middag och specialfärsbiffar till pojkarna, dom gillar inte biff... dom är också GI-baserade men med riktig grädde i dom för att få i sig rätt saker och inte massa tillsatser och fusk!


Lina fick sig en liten backlash idag och fick lägga sig, för mycket ägg och för mycket icke-vila trots upprepat tjat från mig... är huvudet dumt får kroppen lida brukade man säga i lumpen och det får gälla för idag med. Hon lade sig just i skrivandet så då får jag väl lägga till, odräglig fru... *asg*


Trött idag, Beppe har klättrat upp och ner halva natten mellan sin och min säng, det känns när man håller högt tempo både mentalt och fysiskt, jag behöver egentligen inget gymkort, jag rör mig 10000 steg per dag i genomsnitt ändå...


Kollade på invasion igår som tidigare sagt och efter att han processat den så får jag nog ranka den rätt högt på filmer på sistone, I am legend är bättre  och jag ser fram emot, no country for older men, shoot'em up och några till. Daniel Craig och Nicole Kidman var riktigt bra ihop!


Näe nu ska jag kolla om pajen är klar...


Resten kommer senare om jag orkar...

Ovido - Quiz & Flashcards