Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Hasse - 18 januari 2008 18:38

Upp tidigt imorse, iväg till kontoret, effektiviteten själv när det gäller att få allt i ordning för överlämning av kund... Snabbfika vid 9 med kollegorna och fortsätta med tconf för att reda ut problemen som kvarstår... hem igen, mata djuren (Morris och Beppe). Söva Beppe, engagera Morris i städningen... tog hur lång tid som helst att sortera barnens dvd:er och alla skivorna som stod huller om buller i bokhyllan, damma, plocka, fixa, damma, plocka, rensa...Fina och Benne kom hem och de fick dammsugnings- och golvtorkningsdetaljen medan jag röjde vårt sovrum och fixade badrummen... alltid intressant.


Lina kom hem med en storhandling som skulle packas in i kyl/frys och skafferi, tog som vanligt lite tid... Ser fram emot att sätta mig med en öl och en whisky i soffan ikväll. Jag tycker jag förtjänat det faktiskt...


Det har gått riktigt bra på jobb och jag har fått beröm av chefen för goda initiativ och god kommunikation, har fått tillbaka min EMS, dvs vår utvärdering av oss själva för det gångna året som ska till chefen och vidare till chefens chef i Tyskland, jag ska göra några små justeringar men annars var den mycket bra sa han! Det är alltid intressant att göra sådana eftersom det är byggt på våra värderingar och de ska skrivas på ett visst sätt och har man aldrig gjort det så är alltid en sport att få det rätt. Tur att man har kollegor som man kan få hjälp av.


Ser fram emot vår europa samling på mallorca i februari även om det är 1,5 dag bara, det brukar vara packat mellan 8-8 med workshops och föreläsningar men lite party på kvällen också. Kul att träffa kollegorna i europa och mellanöstern som man ser typ 1 gång per år annars men har mycket kontakt med på telefon, mail och chatt.


Har mitt nya älsklingsslösurfgrej, CarIQ på Facebook, man ska gissa märke, modell och år på bilar på bilder, max är 1000 poäng per bild, har nästan 1 miljon i poäng nu och plats 6000 av alla användare... dock en bit kvar till topp 10 som har typ 15 miljoner poäng...


Näe nu är det snart dags att ta upp djuren ur skumbadet, dom ser ut som jultomten bägge två och sitter just nu och skjuter vattenpistol på varandra... längtar till sommaren då man kan skicka ut dom med varsin vattenpistol så jag slipper omsanera badrummet igen...


Lina hittade ett jobb som ambulansförare/USK och det skulle passa henne få busköra legalt och samtidigt vårda patienter...


Nu ropar pojkarna och vill upp ur badkaret!

Ovido - Quiz & Flashcards