Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Hasse - 4 januari 2008 23:05

Lina jobbar stackarn, det är svinkallt här i malmö idag, pojkarna vägrade gå ut... tyvärr dom hade definitivt behövt de, tämligen ansträngande i kväll får jag säga. Morris och Beppe fick mys och det gick bra till att börja med, kollade bamse och åt ostbågar, sen fick Morris för sig att äta som en hund på golvet... när det inte var roligt stampade han ner alla ostbågarna i golvet... då fick pappa nog och tog myset och satte honom i soffan efter en viss förklaring om vad pappa tyckte om det... Han och Beppe bråkade i omgångar hela kvällen och det blev en smula ansträngande...


Fick dom i säng vid 8 och gick ut och värmde maten (Thaigryta med ris) som jag lagade till oss stora och satte mig i soffan. Fina och Benne bor vid sina datorer och jag förklarade noga för Benne vad konsekvensen av att sitta och ringa mobiltelefoner kostnadsmässigt är... Hans vänner i laget har uppenbarligen ingen vanlig hemtelefon så han får använda msn för det vanliga planerandet. Vi har haft datornörderi i soffan, Fina och jag alltså, Benne sitter på rummet med sin dator och leker hemlig... finns lite flickor med i bilden.


Sitter och funderar på vad jag ska hitta på med pojkarna imorgon, ut ska dom iallafall, därom råder det inget tvivel! Trött på att behöva skälla och passa på dom för att de inte ska hitta på allt för kreativt skit... Ska ringa Morris kompis Jack imorgon för att se om man kan bussa ihop dom, helst hos Jack...


Näe nu ska jag se klart Schakalen på TV och vänta in en genomfrusen Lina... puss å hund

Ovido - Quiz & Flashcards