Alla inlägg den 8 april 2008

Av Hasse - 8 april 2008 21:38

Det är kul att lämna och hämta killarna på dagis, dom springer in med en puss till hej då och dom springer ut... Fascinerande att se hur dom trivs på sitt dagis. Det är ett bra dagis med bra personal som lägger tid och bryr sig. Dom har en kockerska som lagar all mat och Morris och Beppe vet vikten av att hålla sig väl med matansvarig, hon får en kram när dom går varje dag!


Bobo kom förbi för att hämta några spel och killarna släppte henne endast mot att hon lovade komma tillbaka, det gjorde hon med lite nya spel och en film och jag hann bädda rent i sängarna.


Beppe ville inte somna ikväll, låg och sjöng, pillade sig i näsan, rullade runt, sparkade med benen, klättrade runt i sängen och till slut flyttade han över i stora sängen och somnade...  Tog en timme idag... längsta för mig på länge.


Upp och fixa käk, Lina kom hem, Fina kom hem och nu är det kvällsdags... ska skriva dagordning för styrelsemötet imorgon.

pussåhund

Av Hasse - 8 april 2008 17:58

Nästan back on track! Skönt att kunna äta igen!!! Jag är hungrig! Nåja bantning genom räserbajs är ingen trevlig metod...


Tisdag, vanlig resa till Odense för projektmöte som gick ovanligt bra, vi fick stängt ett antal viktiga punkter och jag fick beröm för mitt sätt att driva saker och få dom stängda... Skönt faktiskt eftersom det var en hel del lämnat flytande när min kollega gick på semester... Inte så glad på honom för det direkt...


Idag har annars chefsbytet varit det stora samtalsämnet mellan kollegorna och alla är eniga att det kan bli intressant att få alla pusselbitar på plats i nya organisationen. Mycket ansvar för oss i teamet och framförallt för oss projektledare att få stöttning från Europa och USA när vi inte har en chef som är hundra insatt ännu i vår del. På det personliga planet så gillar jag bytet av två skäl, jag är mer lik den nye chefen och vi har en liknande grundresonemang plus att han inte är kontorsfascist, dvs man måste vara på kontoret när man inte är hos kund...


Imorgon har jag det årliga utveckling/målsamtalet med den gamle chefen och lite kundmöten innan styrelsemötet med teatern, det första... Har massor att fixa med där och jag måste skriva en dagordning till i morgonkväll också... Får bli senare ikväll, Lina har långrep så jag nattar killarna ikväll och nu ska jag bädda rent i alla våra sängar, behövs efter sjukdomar och annat elände!


so long kalsong

Ovido - Quiz & Flashcards