Alla inlägg den 18 april 2008

Av Hasse - 18 april 2008 22:24

Phuuu, nu satte jag mig äntligen kl 2224, det har varit en intensiv kväll får man väl säga...


Lina stack iväg vid halv fem för klass-samkväm och jag blev kvar hemma med en hel skock barn!


Somnade småkillarna och Morris somnade som vanligt på tre röda efter att hört halva Hitta Nemo och klämt sin välling. Beppe låg och mös och tittade beundrande på mig i minst en halvtimme innan han somnade, inget sprall bara lite sång och mys. Han var bara gosig.


Upp och ut i köket, Fina och Enoch hade ytterligare ett antal kompisar och Benne så det var sju till middagen... 2 kg kotletter och ungefär lika mycket pommes senare så var alla mätta och Benne la sig och kollade fotboll för hans kompis N fick inte gå ut efter bråk med föräldrarna, tycker synd om båda två. Fina et al marscherade in i sitt rum och är än så länge kvar där...


Röjde klart i köket och fixade, tog sin rundliga tid och nu ligger jag i soffan med en kaffe och putte rom och kollar på numbers på 4:an och skriver blogg.


Lina kommer väl senare, vet inte riktigt när men jag ligger nog i soffan fram tills dess...

Av Hasse - 18 april 2008 16:27

Just nu är det hotellverksamhet här hemma, oklart hur många som sover här i natt men det är ett helt gäng som ska käka middag här hemma... Lina är på samkväm med klasskamraterna och jag är hemma med killarna, Benne, Fina, Enoch, B, F, F mfl.


Har tillbringat dagen med killarna i det underbara vädret, 15 grader och strålande sol. Vi var på skeppslekplatsen och bara mös och hade det bra.

Lina satt hemma med en av kursarna och jobbade. Käkade lite lunch och däckade Beppe medan Lina gjorde knytispiroger som hon skulle ha med ikväll. Morris och jag stack och helghandlade på Maxi och det gick rekordfort. 45 minuter och 1700:- senare var vi klara och har nu käk för större delen av veckan. Tankade lite och konstaterade att dieselpriset är nu över 13 kr litern och jag är ruskigt tacksam att jag inte betalar soppan med tanke på att jag kör upp cirkus 2 tankar i veckan...


Har förberett för middag till både småkillarna och oss andra. Morris beställde korv och potatismos. Han kan leva på korv och idag blir det falukorv och hemlagat potatismos. Jag vägrar att göra pulvermos, det är ruskigt äckligt och det tar inte mycket mer tid att göra eget som är oändligt mycket godare.


Har jobbat lite idag, mest via telefon då kollegorna i Danmark firar stora bededagen så det har varit lugnt, bara svenska och norska kollegor som ringt och ställt frågor.


Ska strax börja laga käk till småkillarna, bädda för kvällen och ladda för en kväll av mer fix och don. Dom stora får dock jobba lite med städning och dukning, det är priset för att ha alla vännerna här.


Snoret börjar ge sig och halsontet gav sig ganska ordentligt med en stadig mörk rom när jag låg i soffan igår kväll, finns inget som inte går att bota med lagom dos alkohol... iallafall på mig som dricker otroligt lite sprit, blir bara någon folköl till helgen. Funkar inte med större konsumtion när man har barn och man har aldrig baksmälla. För gammal för det numer


pussåhund

Ovido - Quiz & Flashcards