Alla inlägg den 13 april 2008

Av Hasse - 13 april 2008 21:04

Vilken fantastisk dag det varit idag!


Jag och killarna har tillbringat nästan all vaken tid med killarna idag, vi har haft en underbar dag ute, efter frukost stack vi iväg och plockade upp M och L för en förmiddag på Skeppslekplatsen i den strålande vårsolen. Det var full fart från sekund ett! Morris och Beppe klättrade, åkte, gungade, hoppade, fikade, gungade, klättrade, åkte, grävde och röjde lite till.


M och L tog det lite lugnare, L är inte lika vild som de andra två... Dom tar det helt enkelt inte lugnt, har inte tid, för mycket att hinna med. Beppe är dessutom ganska vildsint och om någon ens tittar snett på honom så hytter han med fingret och väser åt dom...


Det var fantastiskt skönt i solen och jag och M njöt med en kaffe medan killarna lekte.


Lina ringde och behövde hjälp med ljudet som vägrade starta på teatern så på väg hem från lekplatsen stack vi förbi teatern, inte heller jag kunde få liv i mixerbordet, telefonsamtal till kunnigt folk visade på att det självklart fanns ett slutsteg som satt i andra änden av lokalen och det var bara att slå på den så strömmade det ut Kapten Röd ur högtalarna!


Hem och nanna Beppe, väl insomnade så bakade jag och Morris 2 bröd och lagom till dom var klara så var det dags att väcka Beppe. Mellis och sen ut igen, fast denna gången stannade vi på gården. Morris och jag lekte tjuv och polis, kurragömma och tillsammans med Beppe sprang vi runt, runt på gården och skrattade i massor. I pauserna byggde vi sandslott, stampade sönder sandslott och skrattade lite mer... Klättring är bägge killarnas intresse och Morris har lärt klättra på utsidan av rutschkanan upp, ej stegen alltså... Beppe har lärt sig klättra upp med hjälp av stegen så nu får vi informera dagis om det steget...


Lina kom från Teatern och killarna kastade sig över henne och vi knallade upp och jag slog i gång maten, grillade kycklingklubbor, ris och sås... lagom oprententiöst men mycket gott. Bennes kompis F käkade med oss och Fina och E käkade när dom kom hem.


Har städat lägenheten, det är otroligt hur mycket det kan bli skit det kan bli på ett halvt dygn... Ska iväg tidigt imorgon så det är bra om det är i ordning hemma när jag är borta.


Näe nu ska jag ladda upp några bilder från dagen så ni får se hur skönt vi har haft det idag!!!

Av Hasse - 13 april 2008 00:03

Snart läggdags...

Imorgon ska det bli sol och då ska vi ut och röja på lekplats.

Det ska bli riktigt kul!

Ovido - Quiz & Flashcards