Alla inlägg den 19 april 2008

Av Hasse - 19 april 2008 22:58

Vilken guldeftermiddag! Solen sken, fåglarna kvittrade, barnen lekte utan ytterkläder för första gången i år, en del inkl Morris och Beppe slet av sig skor och strumpor med!!!


Det var sanslöst skönt i solen och dom sprang som illrar. Morris lekte med massor av andra barn och hade verkligen otroligt kul. Beppe bestämd som vanligt försökte bestämma över alla som kom i närheten av rutschkanan och kastade sand på en sjuåring som muckade... Han gav igen och Beppe försöke trampa ner honom från klätterställningen...

Fikade lite eftersom Beppe inte hade sovit behövde han mer energi så han halsade saft, käkade kex och banan. Morris hade inte tid för mer än 2 klunkar saft och 2 kex, sen var han iväg igen... Fick i princip släpa iväg dom vid tjugo i fem för att hinna hem och fixa käk... Misstanken grodde om kvällsresa till akuten med Beppe eftersom kruppen vägrade ge med sig trots ordentligt med utelek...


Hem, Bada och Käka och Lina kom hem. Beppe blev bara sämre i andningen så det var bara att packa ihop kitet med välling, kudde, filtar, dricka och frukt... Morris plockade ihop böcker till Beppe så vi skulle ha något bra att läsa, tur det, tack Morris! Det var inte mycket folk där men många små och läkarn fick åka skytteltrafik till neonatal, skam att UMAS inte har deicerade neonatalläkare!. Dom var vänliga och inhalerade Beppe med Ventolin och sen kom läkaren som var kollega till vår läkare så det var inga diskussioner om medicinering. In med cortison och adrenalin igen och sen hem. Mötte honom i dörren när vi gick och han hälsade oss välkomna tillbaka om det inte bet! Dom är inte snabba men när det gäller Beppes krupp/astma är det aldrig några problem, annars åker vi alltid till Lund med alla inkl mig själv.


Väl hemma så fanns lite pizza kvar till mig så det var ju lugnt med lite föda iaf, en folköl slank ned som belöning för kvällens strapatser.

Av Hasse - 19 april 2008 14:15

Tuff start på dagen idag...

 Tvättstuga vilket var tur eftersom jag inte kollade tvättmaskinen igår innan jag slog igång den och stack... Slangen hade ramlat av och allt vatten pumpade ut längs golvet, tur att Lina var hemma och kunde slänga ut alla handdukar vi hade för att stoppa floden...


Lina stack i vild panik iväg på rep på teatern och är inte hemma förrän efter 1600 så det är jag och pojkarna.


Efter tvätten var vi ute cirkus en timme på gården innan det var dags för lunch och tupplur för Beppe som inte blev som den skulle...Han är jättedålig i sin krupp och jag får inte bukt på det. Det blev inte bättre att Fina är i ego-mode och skulle börja städa med alla de andra när han hostade och jag försökte somna om honom efter en dos hostmedicin men det var stört omöjligt eftersom dom rände fram och tillbaka och förde ett jävla liv och Fina fattade halv sju trots att jag sa till henne.


Blir inte en rolig eftermiddag och kväll har jag en känsla av... Har ingen större lust att vara snäll pappa och bjuda alla på hemlagad pizza ikväll. Alldeles för trött och sur just nu och framförallt så vet jag att jag kommer att få tillbringa ett antal timmar på barnakut för inhalering ikväll/natt.


Ska packa grejorna och sticka iväg till lekplatsen, har lovat Morris det så det är bara att bita ihop trots att jag egentligen inte orkar just nu.


Nåja färdiggnällt och ska packa och sticka. Solen skiner iaf.


Ovido - Quiz & Flashcards