Alla inlägg den 12 april 2008

Av Hasse - 12 april 2008 20:01

Idag är det födelsedag, då äter man det som är gott och bryr sig inte om nyttigheter... Haha!


Det har konsumerats tårta och kakor i stora lass och ikväll blir det pizza, kollade ett ställe som hade familjepizzor men det är en bra bit att åka och det blir lika dyrt som vår favvopizzeria i kvarteret, New York Pizza som har de bästa pizzorna i Malmö!


Tänkte nog slöa i soffan hela kvällen med en film och en öl. Eventuellt med lite chips för att toppa onyttigeheten... Får kompensera med att promenera mycket imorgon...


Ska till Stockholm på måndag morgon så då blir det ett antal steg att gå till tåg, på flygplatser, kontoret mm. Hoppas det är en bra säng på hotellet... Rätt trött på dåliga sängar på hotell, dom verkar inte fatta att man ska ha en bäddmadrass ovanpå resårmadrassen...


Väntar bara på att Lina ska somna Beppe som kämpar emot allt han kan sen kan jag beställa pizzan, hungrig nu!

Av Hasse - 12 april 2008 17:32

Idag är solen och våren riktigt kommen till Malmö, körsbärsträden står i full blom, barnen kan leka utan overall, solen lyser mig varmt i nacken när jag sitter skriver blogg med balkongdörren öppen...


Fina, E och C har varit ute och rastat småkillarna och Benne är ute och testar sin nya BMX som han fick i födelsedagspresent...


Medan alla var ute så fick jag ett ryck och rensade balkongen så att man nu när våren är här kan vara där ute... Småkillarna älskar att vara ute på balkongen och sitta och läsa, pussla, slabba med vatten och framförallt äta!


Det var duktigt igengrott efter vintern med sand och en massa skit samt ett trasigt glasbord som jag äntligen fick ett ryck att göra mig av med... Väntar bara på att Malmö stad ska skicka räkning på all sand dom saknar...


Nu blir det matlagning för det lär bli kvar ett gäng tonåringar till middag och sömn... Näe nu har jag inte tid att blogga mer för stunden...


Stor skånsk sol på er!

Av Hasse - 12 april 2008 14:06

Idag fyller Benne 13 år, tonåring...


Det känns som igår första gången jag träffade Benne och Fina, det var på den första dejten jag hade med Lina 2001. Hade knappt kommit ner till Malmö innan jag blev medsläpade till Linas mamma för att träffa barnen... Sånt hade skrämt livet ur vem som helst men jag visste ju att hon hade barn så det var bara att gilla läget och go with the flow... Det första dom gjorde var att kasta sig över mig och vråla wooow så stor du är, vad väger du? Fram med vågen och tvångsväga mig... huuuah


Det har hänt så mycket under resans gång, Benne och jag har haft kravaller och det tog ganska lång tid innan vi hittade en gemensam grund, vi är väldigt olika som människor och det är en utmaning att hitta just den grunden som man kan bygga vidare på.


Benne är fysik personifierat. Alltid i farten, spelar fotboll, skate:ar, rör sig oavbrutet även när han sover... Han har de senaste åren också hittat en trygghet i sig själv som han tidigare in haft pga den situation han hade med sin biopappa men sen han bodde här permanent så har hittat till vem han är och vad han vill vara. Har inte samma oroliga natur och själ längre tack och lov. Skolan har han verkligen hittat hem till. Vittra som han numer går i är kanon för honom och han är så duktig och brinner för att uttrycka och lära sig. Finns få personer som har sånt patos och mognad för sin ålder som han har.


Så åter igen, GRATTIS och jag hoppas du uppskattar din present... Jag tror du kommer att göra det!


Älskar dig massor min underbare son!!!

Ovido - Quiz & Flashcards