Alla inlägg den 11 april 2008

Av Hasse - 11 april 2008 23:27

Damn jag är trött... Har varit en lång dag och jag är trött nu!

Har fortfarande massor av tvätt kvar att få torr så det dröjer en stund till innan jag kommer i bingen... Beppe verkar dock lugn i kväll, det var han inte i natt kan jag säga... Vi fick inte mycket sömn inatt alls, turades om att brottas med honom... Han har sitt speciella sätt att söka trygghet, han håller i handleden vanligtvis men när han är orolig kör han in fingret mellan ledbanden i handleden... Det är inte så trevligt kan jag säga så jag får försiktigt flytta fingret många gånger de nätter han är orolig...


Ska ta en macka, hungrig!


Få se vad vi hittar på imorgon, det regnar ikväll och det är inget bra inför lekparksövningar...

Av Hasse - 11 april 2008 21:06

Kan inte säga att jag suttit still många minuter idag...

Jobbat hemifrån eftersom jag var tvungen att åka med bilen till Ford för att få en tid för att fixa den... Visade sig att jag kan lämna bilen om en dryg vecka men för att fixa backspegeln och jacket i plasten fram så krävs det att den står inne EN VECKA för att fixas... Som tur är så kan jag ju ta ut en hyrbil under tiden...


Iväg igen kolla present till Benne som fyller tonåring imorgon, for som en skållad råtta mellan ett antal ställen för att kolla och jämföra... Hem igen, jobba innan jag skulle plocka upp Lina från skolan för att fixa hylla till köket på IKEA, lunch där, hämta Bennes present, helghandla allt i ett svep... Tur att man har en stor bil, skulle aldrig fått med mig allt jag hade i en vanlig volvokombi, inte en chans... Fick under vägen veta att Bobo hade missat dag för teater som hon skulle ta med småkillarna på så hon hade vänligheten att mata dom med mellis och godis...


Det fick jag erfara när jag skulle ut och handla lite gott till helgen få apoteket röda näsan... Beppe siktade in sig på den dyraste Whiskyn som han skulle bära/kasta... Det slutade med att jag vallade honom runt bolaget på axeln för att han inte skulle ruinera mig i en glasskrossarspree...


In på Åhlens för att kolla om dom hade gipsplugg, not... där fick han och Morris jobberbjudande som mänskliga dammvipport... dom kröp över samtliga montrar där det hängde kläder, alltså foten... personalen flinade mycket brett medan jag började bli lätt svettig av hans totala terror...

 Fortsatte på samma sätt på Mästerlivs...


Hem igen och käka korv, bröd och pommar...


Kvällen har gått åt till massor av tvätt, uppskruvning av hyllor på vägg och nu ska jag montera den nya Lackhyllan till köket så vi får plats med alla pryttlar... Ska nog ta mig en Red Stripe till... Har gjort mig förtjänt av det...

Ovido - Quiz & Flashcards