Alla inlägg den 20 april 2008

Av Hasse - 20 april 2008 21:35

Jag var mer än slut efter nattens övningar... Sov de sista timmarna med Beppe i famnen i vardags rummet mellan halv 5 och runt 7 och sen kom Morris och väckte oss och ville ha välling... Frukost fixning, Lina till teatern, Benne och N iväg, ut med killarna  på gården. Vi lekte kurragömma, tjuv och polis, grävde djupa gropar, byggde slott, sprang runt och jag fattar fortfarande inte var energin kom från... Se bild på trött person...


Upp igen, Fina och Enoch tog med Morris till McDonalds så att jag och Beppe kunde sova lite middag. Benne slockande snabbt men jag vred på mig en bra stund men däckade vid 1 och vaknade vid halv tre när Beppe vaknade och kravlade över mig...


Ut igen och hämta Beppes Betapred och Morris åkte sparkcykel runt stan och Beppe hade svårt att bestämma sig för att om han skulle gå eller åka vagn. På apoteket for dom runt, Morris rev en hylla med kräm när vi skulle ta nummerlappar och Beppe klättrade och röjde som en iller medan vi väntade.


Hem igen och förbereda middag. Färsbiffar, klyftpotatisar med lök, paprika och zucchini. Gott och alla åt massor. Blev inget kvar!


När Lina nattade pojkarna så städade Fina och jag lägenheten. Svabbade lägenheten vilket är ett måste när Beppe är dålig och nu är det fräscht inför veckan. Lina tog ett bad och jag tog en lång dusch med rakning och nu känner jag mig nästan som en människa igen. Kollar film, första Bournefilmen med Lina i soffan och vill bara ligga och fisa...


Imorgon är det jobb igen och kollegan är tillbaka så jag får lite avlastning som tur är så att jag kan lösa mina sista problem på de andra projekten.

Av Hasse - 20 april 2008 21:24

Hann inte mer än hem med Beppe kändes det som innan det var dags för att stiga upp igen, ut till barnakut med en hyperhostande Beppe som inte var i bra skick alls men det som är så skumt är att oavsett om han hostar som han stupar så har han perfekt syresättning, ingen feber och kan springa och klättra som få... Vore det inte för den sällsynt elaka skällande hostan skulle vi bli utkastade från Barnakut!!! Dom känner ju oss nu och vet att vi inte skulle åka dit om vi inte kunde häva hostan.


Han fick mer kortison och en adrenalinomgång igen och vi diskuterade om vi skulle stanna eller om vi skulle åka hem men läkarn som var mycket bra sa att det är bättre att åka hem och komma tillbaka om det inte hjälpte. Han sa att det var svårt att lägga in oss för bara kruppen men det var så där på håret.


Bifogar lite nattliga bilder från barnakut...

Ovido - Quiz & Flashcards