Alla inlägg den 16 april 2008

Av Hasse - 16 april 2008 23:27

Fy för den lede vad jag är förkyld...


Jag har haft en dag av koncentration trots min förkylning, hade massor att ta igen efter en måndag av arbetsmässig icke-effektivitet och tisdagen blev ju stympad av transport från stockholm och viss brist på sömn efter middag och alkoholintag fram till 0200... Planet gick ju tidigt så jag var ju tvungen att gå upp kl 0600...


Suttit på kontoret i avskildhet, det var knappt en käft där idag och jag fick en massa gjort. Säckade dock lite på eftermiddagen men det gick att bota med kaffe och läsk som vi har gott om på kontoret, dock är det dansk lite udda läsk med svenska mått...


Har nog snutit ut ett kilo idag känns det som och jag är övertygad att det fortfarande finns ett halvkilo gömt någonstans i bihålorna och som trycker på ögonen...


God middag med stort sällskap, Lina, Enoch, Benne, kompis B, killarna och mig själv... Currykyckling, ris och sallad. Killarna åt lite glass som efterrätt innan dom röjde vidare i vardagsrummet. Lina har massor att läsa och skriva så jag nattade killarna, ett lugnt och stilla event ikväll, dom somnade snabbt efter 2 böcker och en flaska välling...


Har spenderat kvällen i soffan jobbandes och fått ytterligare praktiska saker gjorda för flera av projekten, ser fram emot att kollegan kommer tillbaka nästa vecka för det börjar bli en smula mycket nu med att driva ett 30 miljonersprojekt parallellt med mina andra, framförallt eftersom det saknas en del info som sitter i hans dator och han är i västindien och icke-tillgänglig...


Lina har skrivit logg om ett av det mest flumdumma pass jag någonsin hört om... Hade jag varit där hade jag förmodligen exploderat och grymmingsågat henne. På Linas beskrivning så hade jag nog tolkat läraren som antingen grymt pårökt eller psyksjuk... Den erfarenhet jag har av sjuttitalsflum fyllde på alla mina fördomar och en sak är säker, försöker någon införa något sådant på studioteatern så åker dom ut på arslet fortare än kvickt... Jag har genomgått grupp-processer, teambuildning på steroider (ska berätta en annan gång men den leddes av danska navy seal soldater) och allmänt ansträngade psykiska övningar med människor som jag har fått koncentrera mig för att tåla.


Benne har ramlat på träningen och hade så ont att han inte kunde träna idag, Fina har Enoch här och sovandes över. Lina har jobbat med skolan i hela kvällen så vi har haft varsin laptop utan större konversation ikväll, med kortare umgänges pauser.


Beppe kom upp, hade sparkat av sig täcket och var kall och behövde ny blöja, somnade om på 3 minuter med täcket ända upp till öronen... Sött!

Hoppas han är mindre vild i natt, han var rätt pestig igår natt och klättrade fram tillbaka till sin säng och tillbaka till mig...


Puss å hund!

Ovido - Quiz & Flashcards