Alla inlägg den 17 april 2008

Av Hasse - 17 april 2008 22:22

kollade min omröstning om hur man uppfattar min blogg och ett kraftigt ryck kom på avdelningen Boooring, intressant att man läser när det är så trist... Men egentligen så bryr jag mig inte ett skit eftersom jag inte skriver för någon annan än mig själv. Det är min egotripp förutom jobbet.


Dessutom är det ett bra sätt att komma ihåg vad man som hänt och vad ens tankar var vid den tiden och ett bra sätt att minnas familjens utveckling.


Så nu ska jag sluta med egot för en stund

Av Hasse - 17 april 2008 22:06

Vi käkade spagetthi och Fina hade Enoch här till middag och han blir kvar för natten.


Efter middagen så visade Fina lite av vad hon lärt sig på akrobatiklektionen på Teaterhögskolan, jag fick vara lyftkran och allmänt verktyg för rörelsen...


Hostar, snorar och har ont i halsen, gårdagens snorhög i huvudet har inte minskat, snarare ökat och trycket i ögonen gör att jag känner mig som Marty Feldman...


Ska bara ligga kvar i soffan och göra ingenting och hoppas på att jag inte har fått halsfluss för då lär jag få åka in... tål under inga förutsättningar pencilin, blir apsjuk av det och får åka ambulans för allergiska reaktioner.


Ska vara hemma med killarna imorgon och sitter just nu och väntar på om vädret ska bli bra så vi kan sticka iväg på lekplats imorgon eftersom Lina ska plugga med sin kursare här hemma imorgon.


Näe nu ska jag slappna av!

Av Hasse - 17 april 2008 17:07

Skönt att man kan jobba hemifrån ibland!

Idag var det en bra dag att sitta i soffan och skriva mail och hålla telefonkonferenser och i största allmänhet få en massa saker avklarade. Har diskuterat med vår utvecklingschef och vår installationsledare i Tyskland för att klargöra detaljer och annat i projektet. Mycket konstruktivt!


Lyckades dock somna en stund upptäckte jag, cirkus 30 minuter... Beppe klättrade även i natt fram och tillbaka och jag är fortfarande sjukt förkyld, hostar, snörvlar och är allmänt sänkt... Orken är absolut inte på topp och imorgon ska jag vara hemma med killarna eftersom det är stängt på dagis och stängt i Danmark, stora bededagen, en kombination av långfredag, juldagen och allt annat så det är råstängt, du kan knappt handla mat i danmark imorgon.


Fick just reda på att vi har klämdag även den 2:a maj vilket passar perfekt eftersom vi ska ha karneval med teatern inför vår stora barn och ungdomsteaterfestival helgen efter.


Har just hämtat 2 hungriga killar från dagis, dom har ätit som hästar sa fröknarna men det verkar inte påverkat för dom drog en drickyoughurt och en stor portion makaroner och köttfärssås. Kollar på fåret shaun och snart ska dom i badet, ganska smutsiga busfrön.


Benne är sur för att vi vägrar ta av bromsarna på hans BMX... "Alla andra" har inga bromsar och bromsar med fötterna på hjulen... OOOOH Så säkert... Finns inte på min världskarta att det är ok, rent säkerhetsmässigt och ekonomiskt (böter utan broms) är det en katastrof...


Fina har Enoch här ikväll efter teatern, han ska sova här inatt också. Hon har prao:at på teaterhögskolan hos Linas kompis. Det är första gången dom har tagit emot en prao någonsin och hon har fått en crash course i hur eleverna på teaterhögskolan utbildas!


Blir enkel middag idag, spagetthi och köttfärssås, orkar inte laga middag vill bara ligga i soffan och inte göra ett endaste dugg... pilla snorkråkor, se på teve, läsa lite och bara vara...


Soliblick

Ovido - Quiz & Flashcards