Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Storm och Stöld

Av Hasse - 31 januari 2008 22:48

Vilken dag, var orolig att jag inte skulle ta mig hem från Odense idag, det blåste rejält och dom stängde stora bältbron för lätta fordon och lastbilar med hög last... och när jag kom till öresundsbron så var farten nedsatt till 50 km/h uppe på bron... väl hemkommen så plockade jag upp pojkarna och ner till Maxi och handla blöjor, toa och hushållspapper och lite sånt... Hem och käka, städa, hänga tvätt, städa och torka golv, lägga killarna Beppe käkade både youghurt, macka, och sen en välling tillsammans med Morris i sängen som också skulle ha välling.


väl uppe igen så kom Fina hem och hon hade fått sin väska stulen på teatern, iPod, digitalkamera, presentkort och pengar stulna... jävla skit. Polisanmälan över telefon och genomgång av stulna saker... tyvärr var det pojkar av utländsk härkomst vilket framgick av ickeönskvärd tydlighet när min fru ringde Finas mobil... "jag ska knulla dig..." varvid min fru sa att det har du inte k-k till... din daggmask...


Nåja, jag tycker synd om Fina som fick lära sig den hårda vägen att inte lämna saker obevakade när man lämnar rummet för att fika... Det tar ju lite tid att få pengarna tillbaka från försäkringsbolaget för återanskaffande av ipod, kamera et al...


Hoppas det går fort!


Nu ska jag kolla om bron är öppen så jag tar mig till jobbet imorgon...

sov sött

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Ovido - Quiz & Flashcards