Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Hasse - 20 mars 2008 20:57

Vilken vecka det har varit! Äventyr! Norge var riktigt lyckat, mycket nöjd och glad kund - det är det bästa i jobbet att höra att kunden tycker att vi gjort ett bra jobb och förbättrat deras möjligheter att göra ett bra jobb för sina patienter!


Smolken kom på vägen hem, blev av med datorn, mitt livsblod i jobbet tillsammans med mobilen! Tur i oturen så fick jag min nya dator som skulle komma nästa vecka direkt, tack Jan på IT!!! Ägnat mycket tid att få den up-to-speed, det tar dukigt med tid.


Idag har jag jobbat hemma och tagit hand om killarna för dagis hade ont om personal och kontoret i Danmark är stängt eftersom skärtorsdagen "Finlands nationaldag" är röd dag där. Morris har ovanan att vakna vid 6 nu och Beppe hänger gärna på upp... trött!!! Stack och handlade efter att Lina dragit iväg för förhandlingar på jobb. Morris och Beppe var lagom vilda och sprang runt på Maxi. Beppe lyckades att rymma 2ggr och få 2 större anfall! Bara att lägga honom på axeln och knalla vidare!


Väl hemma så hittade jag vårt extrabarn F tillsammans med Fina och pojkvän (som sov här i natt) i soffan, Benne och N och P hade stuckit och badat och F fick inte för sin pappa... Benne fick en lektion om hur man behandlar vänner när han kom hem! Fina stack till kompis och ringde för en stund sen och "hörde av sig", bakade kanelbullar med kompis och skulle äta och se film ikväll. Benne sover hos F, bad om ursäkt till F. Ska träffa hans pappa på middag imorgon kväll.


Lina, pojkarna och jag tog en sväng i parken innan middagen och Lina stack iväg och träffade sina SAC kompisar för de-briefing efter förhandlingen... Glad att jag inte är deras chef, kommunen har skitit sig ordenligt i näven nu kan jag säga! *ASG*


Matade killarna, busade, såg lite bolibompa, bäddade somnade killarna, Morris bröt ihop först över att inte mamma skulle lägga honom... men det gick över, vi läste bok, Morris däckade direkt efter och Beppe käkade sin välling och somnade sött i sin säng.


Tog ett långt och välförtjänt bad med pilsner och bok, ett riktigt hett bad så nu är jag slapp i kroppen och ligger här i soffan och bloggar medan jag väntar på att Lina ska ramla hem, hon är nog inte helt nykter när hon kommer... Kommer vid 8 sa hon...snart halv tio så det dröjer nog innan jag ser henne. Funderar på att se en film. Ska ta mig en liten stänkare och inte göra något konstruktivt alls. ser fram emot ett par dagar ledigt för april kommer bli hektiskt!

soliblick

Ovido - Quiz & Flashcards