Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Hasse - 22 mars 2008 16:16

Påskafton!!!

Imorse var det sovmorgon, till kl 0700, hallelulja! Det var som vanligt på lördagar, mysfrukost med Bobo men minus de stora barnen som sov hos kompisar som vanligt detta påsklovet. Långsam start som raskt drog i en betydligt högre växel. Jag och småkillarna stack till Markos för köttinköp, 7 kilo rostbiff och 2 kg nymald färs, 600:-, bra pris tycker jag! Lina började påskstäda när vi drog med hjälp av de stora barnen som lyckats ramla hem (hemringda). Kom hem till en ganska så långt gången städning så killarna tvättade dörrar och jag gick lös på bokhyllan och golven, det behövdes... Märks att vi vara mycket stressade allihopa ett tag.


Lagom till Beppes sovpaus så knäckte Lina ryggen... fan också, av två skäl, ett egoistiskt - immobil älskling är lika med mer jobb för mig och mindre kel. det andra är stackars Lina som inte kan röra sig som hon vill... puss på ryggen. fortsatte städa medan Benne med kompisar rastade Morris på skolgården. Alla kom hem och Beppe vaknade lagom till en sen lunch. 1 kg köttbullar och 13 dl makaroner (okokta) senare så var alla mätta. Lina förberedde påskäggsjakten. Glada barn spanade ägg och Beppe upptäckte klubba i ägget och kastade sig över den pronto! Han är tokig i klubbor! Nu spanar dom Boog och Elliot och jag och Lina bloggar och slappar i varsin soffa. Ska förbereda middag om en stund men först ska jag slöa lite, det har jag förtjänat tycker jag faktiskt!


Har även handlat lite muskelavslappnande till Lina, Casilero del diablo... Ska ta en rom när småkillarna somnat, min lyx...


Ska slappa ikväll med familjen, se en film, prata och fixa runt i största allmänhet och pyssla om min förlamade älskling!

Ovido - Quiz & Flashcards