Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Hasse - 29 mars 2008 21:07

Så var det stilla igen! Lina ute med tjejerna, hon var lite sliten efter igår kväll och teater hela dagen...


Lagade köttbullar och hemgjort potatismos till småkillarna, Benne och F fick pengar till slice:ar på New York Pizza här på väster i malmö. Dom har stans bästa pizza så jag slipper laga mer mat ikväll...


Morris och Beppe har haft lördagsmys efter maten, godis, chips och ostbågar... finns lite överallt på golvet just nu... dom var rätt slut efter att varit ute med Benne och hans kompisar i eftermiddag men dom höll ut till tjugo över åtta... förhoppningsvis sover dom lite längre imorgonbitti, bägge slocknade på 18 minuter inkl vällingätning från Beppe... han somnade med flaskan i munnen...


Fick just besök av Benne och F som hade en näve flickor med sig upp och ska ut igen en stund, tillbaka vid 10 för då ska tjejerna vara hemma.


Ska se film om en stund, ska bara kolla på Hammerfalls sångares kör i körslaget, intressant! Är ju gammal rocker och hjärtat ligger fortfarande där när det är dags för att rensa hjärnan, finns inget som rensar bättre än schysst hårdrock!


Bestämde mig för att göra ingenting ikväll, har röjt i lägenheten och ska hänga lite tvätt innan jag tar kväll permanent. Skulle jobbat, orkar inte, vill inte men jag får väl läsa imorgon...

Av Hasse - 29 mars 2008 16:10

Efter att ha somnat Beppe så skulle jag och Morris kolla Pettson&Findus men vi somnade båda två i soffan, Morris sov mellan mina ben som en liten gris, vi behövde nog det båda två. Tog tid att väcka Beppe men till slut var bägge uppe och jag med... Fram med fika, vi ville inte vänta på Lina. Munkar i massor, eco-vinbärssaft och kaffe till mig. Mitt i fikat kom Lina, Benne, F och A så det blev lite familjefika iaf... Nu ska jag fundera på vad jag ska laga till middag, Kotlett eller fläskfilé, med pommar och klyftpotatis. Det blir nog fläskfilé för det gillar även småkillarna... Näe nu är det blöjbytardags känner jag på doften... en smula sötaktig bajsdoft sprider sig i vardagsrummet... urrrk

Av Hasse - 29 mars 2008 12:29

Att handla med småkillarna är alltid intressant!


Efter frukost så lämnade vi Lina på teatern inför öppet hus där dom skulle ha öppet rep på pjäsen och testa nya filmen. Det är teaterns dag i Malmö idag så alla teatrar har öppet hus och Linas grupp har öppen repetition.


Jag stack med småkillarna och handlade på Maxi och det var full fart som vanligt, Morris hade i uppgift att följa efter Beppe och hålla koll på honom... Inte en lätt uppgift alls även för en vuxen! Dom började i sin vanlig ordning, leksaksavdelningen, bokavdelningen, akvariet vid fiskdisken, hämta en frukt vid fruktdisken... Lördagshandling med pappa innebär även inhandling av eftermiddagsfika, helst ska det vara munkar både runda och vanilj och äppelfyllda. De ska ätas efter att Beppe sovit middag och Lina kommer vid halv tre och är hemma en stund innan hon ska träffa "tantgänget" så jag är hemma själv ikväll också. Ikväll ska jag jobba! och kanske se en film också...


Lagom vid mejeridisken så skulle jag lägga ner mjölk och ägg och runt hörnet kommer Beppe med en 15-pack ägg som han ska KASTA ner i vagnen och innan jag hinner stoppa honom kastar han och missar... 15 ägg ner i stengolvet... yiiihaaa. Det var bara att kalla på personal som log överseende som tur var. Lyckades guida dom förbi godishyllan via dricka och chipssektionen så jag köpte lite kvällsmys till både de små och de stora...


Dom fick välja varsin ny tandborste och jag köpte till Fina och Benne med men lyckades slänga en av deras i upp-packningen hemma...


Lagom till lunch kom Benne och F så dom käkade varmkorv med oss och nu ska jag nanna Beppe!

Av Hasse - 29 mars 2008 07:28

Lördag gryning, och killarna är klarvakna och ska vällingas. Dom vaknade så tidigt att Bolibompa i barnkanalen inte ens börjag... Blev dansk barntv så fram till sju. Trött, Lina kom hem vid midnatt nånstans och jag var rätt trött hela kvällen men jag fick klart filmen till teatern iaf men det blev inget jobb, pallade inte läsa kontrakt igårkväll, får göra det ikväll i stället. Lång dag blir det eftersom Lina har teaternsdag hela dan.


 Benne, F och N är uppe tidigt för dom har fotbollsmatch.


Pissväder ute, trist för jag hade tänkt att gå ut ha skoj med killarna men det lär bli blött har jag en känsla av. Fan att dom inte fixat till vårt äventyrsbad ännu... Funderar på att sticka iväg till skeppslekplatsen, vet att bägge killarna gillar den.


Näe nu ska jag väcka Lina så att hon kan förbereda sig till teaternsdag och käka frukost med killarna och ladda för dagen i största allmänhet. Har lovat Morris att köpa deras älsklingsparaplyklubbor som finns på lilla torg.

Ovido - Quiz & Flashcards