Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Hasse - 27 mars 2008 22:07

Jag arbetar som projektledare för komplexa it-system för sjukhus och ibland undrar jag vad ingenjörer använder hjärnan till... jobbet i sig handlar mer om kommunikation och strategi och att vara allmänt kontrollfreak... Däremellan måste jag gulla kunder när våra ingenjörer antingen inte levererar i tid eller skickar ut något som har intressanta följdeffekter längre ner i installationskedjan... Vi skulle göra en uppgradering härom veckan, som kunden fått vänta på 2 månader, och ingenting händer när vi startar installationsprocessen i testsystemet... ingenting, den startar inte ens och ingen på vår support i Tyskland kunde hjälpa oss att få igång den heller... tillbaka till supporten i USA och 2 veckor senare kunde vi göra uppgraderingen men då fick det effekten att vi måste installera om ett annat system för att det skulle gå igång... Det sker imorgonbitti... Lyckades hålla kunden lugn genom att lova att vi har en Field Engineer där imorgonbitti och fixar till det… Annars är det bra, solen har återkommit till skåne jag väntar på vårens fulla återkomst också! Jag älskar våren, värme, tshirts och de första stegen i shorts. Jag vet att Morris längtar, han övningsgår i shorts här hemma varje dag! Beppe laddar på sitt eget sätt, naken så fort han får chansen och numer kan han klä av sig själv! Lite läskigt allt då det dyker upp våta fläckar här och var och han gillar att bajsa bakom soffan... Fina var hemma med ont i magen Får helgbarn i helgen igen, Bennes kompis F stannar över helgen, hans pappa måste åka bort så han får bo hos oss. Lina ska ut med sina gamla teaterkompisar imorgon och med ”tant”gänget på lördag så jag får lite tid att läsa in mig på mitt deltidsprojekt som blir drygt helttidsprojekt i 3 veckor då kollegan rymmer till västindien, kräk! Nåja han behöver det! Näe nu ska jag inte göra någonting mer på ett tag...

Ovido - Quiz & Flashcards