Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Hasse - 25 mars 2008 18:10

Nåja, räkningarna blir inte direkt betalda då...


Känns att man varit borta några dar från jobb över påsken, det var lagom kaotiskt...


Morgonen var stressig, killarna fick för första gången på lång tid äta frukost på dagis, både Lina och jag var tvugna att sticka tidigt, Lina hade stor examination på kursen och jag som vanligt möte i Odense... Försökt få tag i kollegan för att höra om det var möte idag men nej då, han hade inte telefonen på...mutter, fick tag i honom lagom 3 mil från Odense och han visste inte om det var möte så han hade stannat i Stockholm...suck, så jag var lämnad ensam utan info från förra mötet eftersom jag var datorlös och fick ägna tisdagen förra veckan åt att fixa med det...


Annars har jag ägnat dagen åt bilkörning och telefonsamtal för att jaga kollegor så att de levererar i tid på alla projekten. Lite telefonkonferenser han jag också med... Vi är världens största börsbolag men det är alltid brist på resurser, framförallt eftersom det bara finns några få experter per område och utbildningsplanen har väl en bit kvar att gå får jag nog säga. Har framfört en del klagomål avseende resursbristen till vår operations manager för europa, vi ska öka takten på alla projekt men blir stående pga brist på rätt människor... saker som jag och mina PL-kollegor skulle kunna driva och vara ansvariga för... får se om det gör någon skillnad.


Ska fortsätta jaga folk ikväll när killarna lagt sig, ska även göra lite fix med Linas hud mot hud projekt. Filmen ska göras klar, pressreleaser och planeringar ska göras klara. Ska även förbereda inför årsmötet med min nya post där... Vika och hänga tvätt och rensa på muggen, när man är så många så är det ett evighetsarbete att fixa och hålla rent.


Är fortfarande stel i ryggen efter helgen men det går väl över snart.


Har just lagat middag och käkat med småkillarna, Köttfärsås och Spaghetti, har mitt hemliga recept på köttfärssås som hela familjen gillar, tur det...

Lina är på teatern och kommer lagom hem tills det är dags för småkillarna att lägga sig.


Ska lägga mig tidigt, trött men glad!

Ovido - Quiz & Flashcards