Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

halka är alltid en överraskning i skåne...

Av Hasse - 26 mars 2008 17:01

skitdag!

Började morgonen efter att ha lämnat killarna med att sitta i kö för att dom inte funderat på att salta Öresundsbron när det ska bli kallt och snö... det tog 2,5 timme att köra till kontoret i Bröndby, en väg som normala fall tar 35 minuter att köra... kramp i gasbenet eftersom Ford inte lyckats ta fram min Galaxy med automatlåda... Hann iaf ringa massor av samtal men det sabbade hela planeringen för idag, in till kontoret för att skriva ut ett papper som kunden skulle skriva på och hämta en shitload med cd-skivor som ska installeras hos kunden... behövs bara 1 skiva men våra ljushuvuden i Tyskland skickade en per dator som ska installeras, verkligen miljötänk som det trummas så mycket för i vår marknadsföring både internt och externt...


Resten av dagen var bil, mail och telefon, har pratat oavbrutet i telefon med folk överallt i norden för att få alla våra projekt under kontroll, känner mig som en slavdrivande kontrollfreak... Men det är ju det projektledarrollen är, se till att alla levererar det dom ska när det är planerat... Det gäller även vårt folk på sälj som lovar saker och sen får jag lösa det dom lovat, känner mig som Dilbert ibland... ska leta rätt på den strippen som beskriver en konversation mellan sälj och dilbert där dilbert påpekar att det inte går att lösa tekniskt vad sälj har lovat, svaret från sälj är att det visar på att jag är en bra säljare och du en dålig tekniker... *ASG*


Lina ringde och hade rännskita big time så det vara bara att dra hem tidigare än tänkt så det blir till att jobba ikväll för imorgon är det övningar hos kund hela dagen, dvs på med Projektledarleendet och säga att vi löser de problem som vi lovat fixa och sätta sig i bilen... Ibland hatar jag min roll som projektledare...


Blir god mat ikväll, Linas fiskgryta ser fram emot den. Sen blir det röjning, 6 pers stökar ner nåt kopiöst och så fort nån inte tar av skorna så är det sand från golv hela vägen upp på min kudde.


Bobo plockade upp killarna så dom kommer strax över, har laddat med Fåret Shaun till killarna så dom håller sig lugna tills det är mat.


phuu nu ska jag logga upp jobb och tanka ner alla mail som jag ska titta på ikväll.

 
 
antigone

antigone

26 mars 2008 17:25

Men liiiiiite tid för din bedjande fru har du väl ikväll.....?
*snyft*

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

26 mars 2008 17:28

Hittade hit via Linas blog. Jag är alltid lika nyfiken på vad ni män bloggar om. ;-)

http://fundringar

 
Ingen bild

bobo

26 mars 2008 22:12

Usch vilket stressigt jobb du har-hade blivit galen.
Än har det inte brutit riktigt ut på dig - bara litet....tex att samtidigt korrigera min dator samt fixa bilder etc betr Linas teater på din egen samt informera Lina till hennes dator är helt crazy. Så säger man att en man inte kan koncentrera sig på mer än en sak...
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Ovido - Quiz & Flashcards