Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Från fd skådis till ordförande i Studioteatern

Av Hasse - 30 mars 2008 15:01

Så var det officiellt, jag är numer är jag ordförande i Studioteatern. Jag har tidigare varit medlem i en av vuxengrupperna i Studioteatern och spelat i en uppsättning som heter "Ett tomt rum", det var en pjäs som visade människan förakt för andra och sig själv... mycket intressant pjäs och jag gick in med noll kunskap om att spela teater men med vilja och entusiasm. Jag var med och gjorde scenografi, mellanspel, ljud och bild affischer mm.


Det var ruskigt intressant och, intressant, lärorikt och utvecklande. Att spela teater är att släppa de hämningar och konventioner man lever med till vardags, det är omöjligt att tolka en roll om man inte släpper ner garden och låter en bli öppen för karaktären och det som finns inom den.


Mitt jobb som ordförande är att hålla samman och finna en riktning för utveckling för teatern för att få den att växa och återkoppla till alla gamla medlemmar. Det finns så mycket saker att göra och så många enkla knep för att nå ut som inte kostar några pengar. Ser fram emot att få teatern att närma sig sin forna form och glans!


Mer kommer.


Annars har det varit söndag, med mysfrukost med bobo, städning, Morris är med Fina på muséet, Beppe sover middag och Lina hade fortfarande nattlinnet på när jag kom från årsmötet. Kuppade henne som fortsatt medlem i valberedningen...


Ska äta middag och ta det lugnt samt jobba lite ikväll, måste...


Imorgon förmiddag ska jag och Morris på uppföljning i Lund på hans syn och se hur det har utvecklats, intressant. Ska fortsätta jaga tomtarna på logopedmottagning som jag inte fick tag på i förra veckan. Telefontider inom vården suger!


soliblick på er!

 
 
antigone

antigone

30 mars 2008 16:31

Du är prefekt för rollen som ordföranden!
Kommer göra underverk på teatern.
Puss

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

30 mars 2008 22:09

Tror oxå det kommer bli positivt för studis.
Håller tummarna betr Morris ögon i morgon och att du lyckas få tag i logoped snarast!
Taclk för all hjälp ikväll förresten
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 3 juli 2008 22:51

themighty1.wordpress.com... nästan alla är inbjudna...

Av Hasse - 1 juli 2008 23:42

... och lämnar för en lösenskyddad blogg, har ju inte så många intresserade läsare som min älskling men lämna en mailadress som är igenkänningsbar så får eventuella intresserade ett mail......

Av Hasse - 1 juli 2008 00:11

Ruggigt bra film som en hel del överspända, överentusiastiska pretton borde se... Den visar på den sjuka hysterin i USA över utseende, karriär, populäritetstävlingar...   Skön film med andra ord!!!   Se den! ...

Av Hasse - 30 juni 2008 21:29

Morris och Beppe är väldigt pojkiga! Det kan man nog lugnt säga nu för tiden.   Det är bilar, flygplan, motorcyklar, pistoler, datorer, mobiltelefonspel och hårdrock! Morris sitter och diggar på youtube vid datorn, stora favoriten som jag lurade ut ...

Av Hasse - 29 juni 2008 23:13

Har varit ute mycket idag, Morris kompis Jack var hos oss eftersom dom packar för flytten... Vi drog till Maria Hage för att Lina som har haft det tufft med alla sjukdomar, sjukhus vistelser och allt annat j-vla skit som varit skulle få lite lugn och...

Ovido - Quiz & Flashcards