Alla inlägg under mars 2008

Av Hasse - 12 mars 2008 21:38

Full fart framåt, har kört 80 mil de senaste 2 dagarna tur och retur Odense för kundmöten, telefon har glött mellan mötena och i bilen för att hantera alla mina 6 projekt som ska rensas och stängas. Det är ett evigt meck att få alla pusselbitar att passa in och kollegor över hela världen ska leverera sina delar. Ska ha en viktig testuppgraderig av vårt pacs-system imorgon. Skulle ha gjorts v5 men vårt engineering team strulade till allt och först idag fick vi skivorna och installationskit... Ska till Stavanger på söndag kväll för att följa upp och stänga ett projekt som vi gör en uppgradering av på lördag. Så måndagen blir ytterligare en dag på sjukhus men nu i Norge. Hem igen måndag sen blir det möte i Odense tisdag och Roskilde onsdag. Torsdag kommer jag inte att jobba!


Skulle ha filmat om Fina ikväll men det får bli till helgen istället ser på Lost och äter i soffan. Blev tacos och Linas mycket goda guacamole...


Killarna fick lite spel som bobo lånat till dom några bra, några lite mindre bra. Ett av spelen gillade både Morris och Beppe extra mycket, både alfabete, siffror, djur och färger.


Lost är skumt men intressant, man får mer kunskap om ön och folket som försöker rädda eller utforska... vem vet...


Min tur att lämna killarna imorgon och sen järnet via kontoret till Roskilde och uppgradering. Ska ha lite telekonfar men bara 2 imorgon... Telenor gråter haha!


Nu ska jag se nyheterna och sova lite

Av Hasse - 11 mars 2008 23:22

Jag har inte gjort nästan ett enda dugg ikväll, lagat middag, hängt tvätt, suttit på arselt i min fåtölj och sett på teve, lekt med datorn, slappat och gjort ingenting i största allmänhet. Sköönt... Ska lägga mig snart, ska köra tur och retur Odense imorgon igen, 40 mil tur och retur... bra för tjänstebilsbeskattningen! HA!


Näe nu vill jag sova, trött, ska upp imorgon igen sägs det!

Av Hasse - 11 mars 2008 20:10

Stack i vild panik iväg, senare än jag tänkt mig, mot kastrup för att plocka upp kollegan. Vi skulle ner till kundmöte i Odense så vi stod på ordentligt tills vi kom till Slagelse, där var det tvärstopp! Tankbil som brann, tog en timme att ta sig 2 km... suck! Hela mötesplanen gick åt h-e... massa möten, ingen lunch och järnet hem igen, tog rygg på en ambulans från stora bältbron och hela vägen till Köpenhamn... utmärkt vägröjare... haha


Hem till Lina och killarna, Lina drog till teatern och jag och killarna busade i sängen, jag fixade käk, såg bolibompa, myste, busade, städade så gott det gick... Morris ringde Bobo så hon kunde komma och bygga pussel och spela dino-memo! Förberedde middag till oss stora. Kyckling med klyftpotatis, morötter och lök i ugn, gott! städade av det sista med Fina som kom hem för en stund sen, Benne kom också just hem efter att ha ätit middag med kompis. Ska filma om Fina ikväll så vi kan få klart filmen till pjäsen, premier vägrade att ta 16:9 formatet så hon såg ut som Annika Jankell i nyllet... Inte bra. Vi får speeda henne på coca-cola så hon ser pigg ut!


Näe nu ska jag steka kycklingen!

Av Hasse - 10 mars 2008 22:35

Håller på med att fixa film och den bråkar, fick starta om datorn för att ens kunna importera eländet och sen stödjer inte Adobe Premier Pro mpeg så jag måste konvertera till avi-fil och då blir den för smal, klarar inte wideformat... ny omkodare testas just nu... morrr

Av Hasse - 10 mars 2008 20:45

Vad har jag gjort idag? Suttit i telefonkonferens, suttit i möte, kört bil, suttit i möte, suttit i telefonkonferens, kört bil, varit hos polisen och fått bilen besiktigad efter parkeringsskadan i helgen. Fixat med ny tid till Morris ögondoktor, fixat med kulturcentralen så att Linas pjäs kan få biljetter sålda den vägen.


Har just filmat om Fina för pjäsens slutscen med en riktig digitalkamera... blir jävligt bra kan jag säga!!! Nu ska jag köra den i redigeringsprogrammet så nu har jag inte tid att blogga mer.

Av Hasse - 9 mars 2008 21:23

Fortfarande fullständigt slut men mår en smula bättre ikväll en tidigare idag, har tänkt positiva tankar eller iaf försökt... Läste Marcus Birros blogg under dagen och kände att jag ska iaf försöka känna mig piggare genom att tänka allt som är positivt i livet... Ibland är tempot helt enkelt för högt med ingen rast-vila som man behöver. Konstant högsta fart framåt och det är inte så bra faktiskt framförallt med min sjukdom. Ska lägga mig om en stund, ska bara ta en dusch och raka mig inför morgondagen, möten, telefonkonferenser och annat mög som det är när det är måndag.


Läste ett inlägg i Linas blogg av en av de som borde läsa min idiot-blogg!!! I vår familj har vi inte ett räknesystem om vem som gör vad, vi har inget schema som säger att om jag gör tvätten så moppar du golven och framförallt ingen intern tävling om vem som gör vad. Den som hinner eller har orken för stunden gör det som behöver göras! Det är jämställdhet! Jag är dessutom ruskigt bra på att röja av men inte alls så särskilt bra på att finstäda... suger faktiskt på det! Jag älskar att gå på lekplatser och eftersom Lina har teater på helgerna och då faller det sig naturligt att jag är ute och rastar pojkarna!


Jag är fascinerad över småaktigheten hos så många människor som skriver saker av dumhet eller illvilja. Dessa människor borde läsa mer av Marcus Birro för att lära sig!

Av Hasse - 9 mars 2008 14:01

Trött, slut, vill inte mer, dignar under bördan av en det eviga racet. Ska lägga mig tidigt ikväll för att orka den här veckan eller en dag i taget iaf. Fick iaf tag på ett par nya jeans idag, alltid nåt.


Jag är ju så dum så jag borde inte vara här så icke-stöttande och översittaraktig...

Av Hasse - 8 mars 2008 22:32

Jag är en ganska tolerant människa brukar jag berömma mig själv för. Försöker låta bli och döma människor om jag inte måste även om jag självklart har mina hang-ups. Jag är paniskt-allergisk mot idioter och det är fascinerande hur många inskränkta människor man träffar varje dag, människor som vägrar se längre än näsan räcker (man kan tro att dom är bulldoggar), människor som lever på att utnyttja andra, missbruka och misshandla andra människor. Värst är de som misshandlar och utnyttjar barn både psykiskt och fysiskt. Jag vet, jag är ett utnyttjat barn som aldrig fick en vettig uppväxt känslomässigt. Hade materiellt allt jag behövde men blev sexuellt utnyttjad och ementionellt misshandlad och utan en bra värdegrund. Bara min egen mentala styrka gjorde att jag inte gick under eller blev likadan själv. Jag vill leva, jag vill vara god och jag vill slippa idioter!!!


Idioter är energitjuvar som saboterar ens positiva livsflöde i små och stora portioner... Dom finns överallt det är det som är det värsta och dom dyker upp när man minst av allt behöver det...


Jag önskar att människan är mer tolerant, att man inte skyller andra för sina egna tillkorta kommanden, att man inte projicera sitt hat mot sig själv på andra och peka finger mot araber, judar, svarta, Aik:are, nån som är annorlunda dig själv, har fel jeansmärke... Jag önskar att vi gemensamt tar stegen framåt, det är en mycket lång process och det finns många idioter som är hinder på vägen men dom ska bekämpas och hanteras eller läras om, om möjligt vill säga!


Till alla andra som inte är idioter... stå upp bekämpa dumhet och inskränkthet! Var förebilder i stort och smått, alla kan bidra med något litet!

Ovido - Quiz & Flashcards