Alla inlägg under mars 2008

Av Hasse - 1 mars 2008 22:58

Det var en vild pojke som föddes för 2 år sen, han var lika bestämd då som nu och glad i mat... tur att man fått tillbaka herraväldet över tuttarna igen... *lol* Han är vårt yrväder och har alltid nåt nytt skit på gång... som exempelvis bajsa i hörnet mellan sofforna...  Han är lika kelig som han är vild och är pappas pojke inkl accent... Äntligen en stockholmare till i familjen... haha!


Jag har haft förmånen att vara den som haft båda pojkarna direkt efter förlossningen eftersom bägge har varit kejsarsnitt så får ju pappan ta barnet och det är en känsla som inte går att beskriva att sitta med en helt nyfödd i flera timmar helt själv... Med Morris var det inte helt frivilligt eftersom jag inte visste vad jag skulle göra och ingen kom och hjälpte mig på det stängda rummet jag satt... höll på att pinka ner mig där jag satt...


Men med Beppe var det annorlunda, jag visste vad som gällde och njöt av varje sekund med den lille vildingen.


Beppe lyckades med konststycket att kräka vid tårtbordet och sen glatt fortsätta käka tårtaDet har varit en underbar resa att följa bägge de små från första timmen och nu är det ett enda stor äventyr varje dag! Idag har vi varit på stort äventyr hos morbror Niclas där Morris har åkt jättetruck (se bild nedan) och vi har tillsammans Morris Beppe och Jag åkt lok som växlar vagnar... Cooolt och alla var obligatoriskt smutsiga efter att ha klättrat runt på tåget!


Var sen och kollade Bennes match och dom vann programenligt mot Västra Ingelstad som spelade fotboll enligt metoden knuff i rygg  och försöka ta bollen alternativt sparka ner motståndaren... det hade dom inget för, IFK vann med 6-0...


Detta i kombination med mina 2 stora Fina och Benne som är ett helt annat äventyr, tonåringar på väg mot vuxenlivet med alla dess utmaningar från skola, vänner, sex, musik, aktiviteter… Det är en ständig utmaning att få dom att hålla sina rum lika rena som dom lägger tid på make-up på morgonen tex… Bennes rum fick man hyra en snöplog för att ta sig in i och ikläda sig asbestsanerings-ställ för att våga sig in utan infektionsrisk eller annan smitta…Jag älskar alla mina barn och min underbara fru!

Ovido - Quiz & Flashcards